شهردار کرمان خبر داد: در ۲ سال تجهیزات آتش‌نشانی به حد مطلوب خواهد رسید

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1328

شهردار کرمان خبر داد: در ۲ سال تجهیزات آتش‌نشانی به حد مطلوب خواهد رسید

شهردار کرمان با اشاره به اینکه شهرداری کرمان نیروهای توانمندی در حوزه آتش‌نشانی دارد، از توسعه مراکز آتش‌نشانی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

  سعید شعرباف، در حاشیه میثاق آتش‌نشانان با شهدا در گلزار شهدای کرمان، ضمن تبریک روز آتش‌نشانی و ایمنی به آتش‌نشانان در سراسر ایران، با بیان اینکه نیروهای آتش‌نشانی کرمان شجاعانه در عملیات‌های امداد و نجات و اطفای حریق حضور دارند و از نزدیک شاهد رشادت‌های آنان بودم، گفت: کار در آتش‌نشانی با هیچ بخشی از شهرداری قابل مقایسه نیست. 

او افزود: هرچند در بخشی چون تنظیف معابر نیز کارگران شهرداری دچار حادثه می‌شوند، اما کار در آتش‌نشانی به نوعی به استقبال خطر رفتن است که نمونه آن، حادثه آتش‌سوزی مجتمع صالح‌المهدی و آتش‌سوزی انبار لوازم خانگی در خیابان آیت‌الله صدوقی بود. 

شعرباف ضمن تشکر و قدردانی از نیروهای آتش‌نشانی شهر کرمان، تصریح کرد: بسیاری از حوادثی که آتش‌نشانان برای انجام عملیات اعزام می‌شوند، به‌دلیل نداشتن کشته و مجروح، چندان دیده نمی‌شود که دلیل آن حضور به‌موقع نیروها و رفتار شجاعانه آن‌ها برای نجات شهروندان است. 

او همچنین به حاضربودن نیروهای آتش‌نشانی در اغتشاشات اخیر اشاره کرد و افزود: ابن نیروها تمام وقت در حال آماده‌باش و همراه با یگان ویژه، در خط مقدم، مشغول انجام وظیفه بودند تا آتش‌سوزی‌ها، به جان و مال مردم ضرری وارد نکند.

شهردار کرمان با تاکید بر اینکه شهرداری کرمان نیروهای آتش‌نشانی زبده و توانمندی دارد که برای مدیریت شهری یک امتیاز ویژه است، خاطرنشان کرد: هرچند در حوزه زیرساخت در آتش‌نشانی کمبودهایی وجود دارد، اما با تلاش مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان اقداماتی انجام و برای خرید تجهیزات مورد نیاز تامین مالی محقق شده است. 

شهردار کرمان بیان کرد: امیدوارم با کمک استانداری کرمان بتوانیم در بازه کمتر از دوسال به لحاظ تجهیزات آتش‌نشانی به حد مطلوب برسیم. 

او افزود: همچنین برای خرید خودروهای فوماتیک، پیگیری‌های زیادی از طریق وزارت کشور انجام و قول مساعد داده شد که این خودروها در اختیار شهرداری کرمان قرار گیرد. 

شعرباف، توسعه مراکز آتش‌نشانی جامع را نیز از برنامه‌های در نظر گرفته‌شده دانست و ادامه داد: به‌زودی کلنگ ساخت این مرکز در غرب شهر کرمان به زمین زده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 30
  • امروز: 277
  • دیروز: 349
  • هفته: 2,261
  • ماه: 5,982
  • سال: 22,125