برگزاری اولین جشنواره استانی تئاتر خیابانی در جنوب کرمان با موضوع «کاهش آسیب‌های اجتماعی»

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1334

برگزاری اولین جشنواره استانی تئاتر خیابانی در جنوب کرمان با موضوع «کاهش آسیب‌های اجتماعی»

 دبیر کارگروه فرهنگ، هنر جنوب کرمان از برگزاری اولین جشنواره استانی تئاتر خیابانی با موضوع کاهش آسیب های اجتماعی در این منطقه خبر داد.

سعید سالارگنجی با اشاره به جایگاه هنر و فرهنگ در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: این رویداد فرهنگی و هنری با همکاری دادگستری جیرفت، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب‌کرمان و موسسه فرهنگی سفیران جنوب از تاریخ ۲۰ الی ۲۲ مهرماه در محله‌های تعریف شده از جمله پارک ولیعصر شهر جیرفت برگزار خواهد شد.

او از آغاز بکار این جشنواره در تاریخ ۲۰ مهرماه خبر داد و اظهار‌کرد: علاوه بر آیین افتتاحیه که به صورت رسمی جایگاه هنر و فرهنگ در آن تبیین می شود به صورت همزمان نیز اجرای برنامه‌های جانبی را نیز خواهیم داشت.

سالارگنجی با ابراز تاسف از وجود آسیب‌های اجتماعی و بر لزوم بکارگیری از دو ابزار فرهنگ و هنر در کاهش معضلات پیش روی جامعه تاکید کرد و افزود: باید بیش از این در کاهش آسیب‌های اجتماعی در زمینه طلاق، خودکشی، اعتیاد، فضای مجازی، زنان سرپرست خانوار، کودکان کار، کودک همسری و…. با زبان هنر گام برداریم زیرا تعلل در این راستان جبران ناپذیر است.

دبیر کارگروه فرهنگ و هنر در جنوب‌کرمان از همکاری دادگستری استان کرمان،بهزیستی استان و دیگر مجموعه.های ذیربط در استقبال از برنامه‌های فرهنگی و هنری تقدیر کرد و گفت: باید با همدلی و هم افزایی در این مسیر برنامه ریزی کنیم زیرا تجربه نشان داده است تک روی چندان نتیجه بخش نیست.

او همچنین از اجرای تئاتر در مراکز علمی ، دانشگاه‌ها و مدارس خبرداد و با ابراز خرسندی از استقبال مسئولان ذیربط گفت: امیدواریم این تعامل فرهنگی و هنری روز به روز با تامین مولفه‌های مشترک در کاهش آسیب‌های اجتماعی مستحکم‌تر شود.

سالارگنجی از دریافت ۲۳ اثر هنری به دبیرخانه اولین جشنواره استانی تئاتر خیابانی با موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی خبر داد و گفت:استقبال جامعه فرهنگی و هنری نشان دهنده تاثیر گذاری و احساس تکلیف گروه‌های هنری در کاهش آسیب‌های اجتماعی است که انتظار می‌رود در سال‌های آینده با انسجام بیشتری این جشنواره برگزار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :