استاندار کرمان: معادن در توسعه کرمان نقشی نداشتند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1374

استاندار کرمان: معادن در توسعه کرمان نقشی نداشتند

فداکار با اشاره به معدن پایه بودن کرمان گفت: متاسفانه معادن در توسعه استان کرمان نقشی نداشتند.محمدمهدی فداکار در جلسه شورای اداری استان کرمان گفت: ظرفیت نیروی انسانی استان کرمان بسیار بزرگ است؛ اما اینکه چه میزان از آن استفاده شده؟ نکته قابل تاملی است.

 او افزود: کرمان ظرفیت نیروی انسانی مقبول و توانمندی دارد و از این امر می‌شود برای توسعه استان استفاده کرد.

استاندار کرمان توسعه استان را ضروری‌ترین کار دانست و بیان داشت: اولین مسئله مدنظر اشتغال است و حل بخش عمد‌ه‌ای از مشکلات استان در گرو ایجاد اشتغال خواهد بود.

او با اشاره به معدن پایه بودن کرمان تصریح کرد: متاسفانه معادن در توسعه استان کرمان نقشی نداشتند؛ مگر اینکه اشتغالی در مجموعه خودشان ایجاد کردند و این مسئله آسیب زیادی به استان زده است.

فداکار با اشاره به اینکه در حوزه مس نیز عقب افتادگی تاریخی داریم و سال‌ها افزایش تولید نداشته ایم، گفت: هدف‌گذاری یک میلیون تنی در این مجموعه در سطح کشور دیده شده است که ارزآوری بالایی برای استان دارد.

او افزود: مس صنعتی آینده‌دار است و عمده درآمد آن می تواند در صنایع پایین دستی باشد؛ اما در حوزه صنایع پایین دستی آن اقدامی صورت نگرفته است.

استاندار کرمان بیان کرد: قانون معادن برای استان حیاتی است و ۶۵ درصد حقوق معادن را در کشور استان کرمان می‌پردازد و اجرای تبصره‌های قانون معادن کمک زیادی به توسعه استان می‌کند.

فداکار بیان داشت: ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، شناخته‌شده به عنوان ایمیدرو، شرکت هلدینگ دولتی فعال در بخش معدن ایران است. ایمیدرو دارای ۸ شرکت اصلی و ۵۵ شرکت عملیاتی در زمینه صنایع فولاد، آلومینیوم، مس، سیمان و مواد معدنی می‌باشد) به استان ضربه زده و و روی همه پهنه‌های استان دست گذاشته و مشکل ساز شده است.

او در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: انتقال آب از خلیج فارس کار بزرگی بود که بار زیادی از تامین آب استان برای صنایع را برداشت.

استاندار کرمان گفت: تنوع ظرفیت‌های اقتصادی در استان وجود دارد و این مسئله وحدت همه ارکان حاکمیتی، سیاسی و اقتصادی را برای توسعه می‌طلبد.

فداکار افزود: در حوزه سرمایه‌گذاری بعضا با سرمایه‌گذار در استان همکاری نمی‌شود و با دستگاه‌هایی، چون: محیط زیست، منابع طبیعی و امور اراضی درگیری دارند.

استاندار کرمان بیان داشت: کسی مخالف محیط زیست نیست و مطمئنا برای توسعه ضرورت دارد؛ اما یکسری سختگیری‌ها، مانع سرمایه‌گذاری می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 21
  • امروز: 230
  • دیروز: 271
  • هفته: 2,465
  • ماه: 7,618
  • سال: 25,102