در شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری اعلام شد. تحقق۶۴ درصد تعهد اشتغال استان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1359

در شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری اعلام شد. تحقق۶۴ درصد تعهد اشتغال استان

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمان در سومین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمان به تشریح عملکرد اشتغال و کارآفرینی سازمان بسیج سازندگی استان کرمان در سال ۱۴۰۰ گفت: این نهاد اشتغال از طریق صندوق‌های قرض الحسنه، تعاونی‌ها و همچنین آموزش را دنبال می‌کند.

سرهنگ جواد جلالی می‌افزاید: در سال گذشته ۲۸۹۸ کارگاه آموزشی برگزار کردیم که به ۸۷۴۲ نفر آموزش داده شد.

به گفته مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمان، در سال گذشته ۱۰۳۱ نفر به بانک رسالت برای دریافت تسهیلات کم بهره اشتغال معرفی شدند و همچنین ۸۰ نفر به بانک ملت معرفی که ۲۲ نفر از آنها موفق به اخذ تسهیلات به مبلغ ۲۲ میلیارد ریال شدند. ۱۳ نفر از ۱۸۳ نفر معرفی شده به بانک صادرات، تسهیلات دریافت کرده‌اند و از ۳۴۳ نفر معرفی شده به بانک تجارت ۱۶۱ نفر آنها تسهیلات گرفتند و ۵۰ نفر از ۲۸۰ نفر معرفی شده به بانک کشاورزی تسهیلات گرفتند.

او می‌گوید: در سال گذشته در مجموع ۱۷ میلیارد تومان توانستیم تسهیلات جذب کنیم.

طبق اعلام مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمان، از سال گذشته تاکنون از طریق صندوق‌های این نهاد زمینه اشتغال ۲۷۷۱ نفر با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان فراهم شده است. همچنین از محل تفاهم نامه طرح‌های اشتغال‌زایی با کمیته امداد در سال گذشته ۵۰۶ نفر مشغول به کار شده‌اند.

همچنین مجتبی مصباح مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان در این جلسه گفت: تعهد اشتغال استان در سال جاری ۶۰ هزار و ۳۷۴ نفر است که باید ۵۲ درصد آن در بخش صنعت، ۳۰ درصد در حوزه خدمات و مابقی در حوزه کشاورزی محقق شود.

به گفته او، تا هفته گذشته ۶۴ درصد تعهد اشتغال استان محقق شده، به طوری که بخش صنعت و معدن ۳۵ درصد، بخش‌های کشاورزی ۳۹ و خدمات ۱۲۶ درصد از تعهد خود را انجام داده‌اند.

طبق اعلام مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان، با توجه به اشتغال ۳۸ هزار و ۳۴۷ نفر در سال جاری در این خطه، کرمان پنجمین استان کشور در زمینه انجام تعهد اشتغال است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 33
  • امروز: 187
  • دیروز: 149
  • هفته: 1,856
  • ماه: 7,770
  • سال: 25,448