عملیات احداث تصفیه‌خانه آب مرکزی رفسنجان ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1363

عملیات احداث تصفیه‌خانه آب مرکزی رفسنجان ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

کارشناس شرکت آب و فاضلاب رفسنجان با اشاره به اجرای پروژه تصفیه‌خانه آب مرکزی این شهر از خرداد سال گذشته تاکنون، پیشرفت فیزیکی این طرح را ۴۰ درصد اعلام و زمان بهره‌برداری از این تصفیه‌خانه را نیمه دوم سال آینده عنوان کرد.

 محمدحسین رنجبر در بازدید از تصفیه‌خانه آب مرکزی و پروژه‌های آبرسانی به ۱۱۳ روستا که توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در حال اجراست افزود: احداث تصفیه‌خانه آب مرکزی رفسنجان با هدف کاهش آرسنیک، فلزات سنگین و مشکلات کیفی آب آشامیدنی این شهر در حال احداث است.

وی اظهار داشت: اجرای این پروژه با حمایت مالی شرکت مس با اعتبار ۱۵۸ میلیارد تومان به اضافه ۲۵۸ هزار یورو ارز خارجی از خرداد ماه سال گذشته آغاز شده و در نیمه دوم سال آینده مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

رنجبر بیان کرد: با اجرای این طرح روزانه به میزان ۸۰  هزار متر مکعب آب تصفیه، سالم سازی و وارد لوله‌های آب شهرستان رفسنجان می‌شود.

او ادامه داد: در این طرح ۲ مخزن ۲۰ هزار مترمکعبی در حال احداث و تصفیه سازی آب به صورت متعارف است یعنی فیلتراسیون مربوط به جداسازی فلزات سنگین از آب و کلرزنی خارجی نیست و تحریم‌ها در این پروژه آبرسانی تاثیری ندارد.

رنجبر خاطرنشان کرد: در تصفیه خانه آب مرکزی رفسنجان ۹۵ تا ۱۰۰ درصد آرسنیک و فلزات سنگین آسیب رسان به سلامتی بدن، از آب جداسازی و آب آشامیدنی سالم در دسترس مردم قرار خواهد گرفت.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان رفسنجان نیز در این بازدید گفت: قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) فعالیت‌های زیادی در حوزه محرومیت زدایی، آبرسانی و غیره انجام می دهد.

سرهنگ دوم حسین ابراهیمی بیان کرد: این قرارگاه که زیرمجموعه سپاه است و در رفسنجان چهار پروژه عظیم در طرح آبرسانی در مجموع با اعتبار ۶۱۹ میلیارد تومان در دست اقدام دارد که از سال گذشته آغاز شده و در بازه زمانی سه ساله اجرایی خواهد شد.

او افزود: این پروژه‌ها شامل ۷۰۰ کیلومتر خط انتقال و توزیع شبکه آبرسانی، بازسازی ۶ هزار کیلومتر انشعابات آبرسانی، حفر ۲ حلقه چاه در مناطق داوران و دره رنج و احداث ۲۵ مخزن با ظرفیت مجموع ۲۶ هزار و ۵۰۰ وتر مکعب است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 145
  • امروز: 96
  • دیروز: 137
  • هفته: 1,476
  • ماه: 7,875
  • سال: 26,077