مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان اعلام کرد. امکان ثبت نام نهضت ملی مسکن در جنوب کرمان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1381

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان اعلام کرد. امکان ثبت نام نهضت ملی مسکن در جنوب کرمان

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان گفت: در حال حاضر در شهرستان‌های جنوب استان کرمان امکان ثبت نام متقاضیان جدید در طرح نهضت ملی مسکن وجود دارد.

محمد ساردوئی در جلسه شورای مسکن استان کرمان اظهار کرد: تعداد ۳۳ هزار و ۴۳۱ نفر متقاضی در نهضت ملی مسکن در جنوب کرمان ثبت نام کرده و ۶۲۸۰ نفر تائید نهائی شده‌اند.

او با اشاره به اینکه ۳۱۲۳ نفر از این تعداد واریز وجه داشته‌اند، افزود: به جز شهر جیرفت، در دیگر شهرها ساخت واحدها، یک طبقه در نظر گرفته شده است.

ساردوئی تصریح کرد: در حال حاضر در شهرستان‌های جنوب استان کرمان امکان ثبت نام متقاضیان جدید در نهضت ملی مسکن وجود دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با اشاره به اینکه یکی از مشکلات بزرگ، عدم همکاری بانکهاست، گفت: به جز بانک مسکن، هیچ بانکی در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن همکاری نکرده است.

او اظهار کرد: با توجه به اینکه پروژه‌ها حاشیه شهرها هستند، دستگاه‌های خدمات رسان باید در تامین زیرساخت‌ها همکاری داشته باشند.

ساردوئی با اشاره به اینکه در بیشتر شهرهای جنوب استان مشکل تامین زمین داریم و در حال رفع مشکل هستیم، گفت: مشکل اصلی تامین زمین مربوط به شهر جیرفت است و در مجموع ۴۶۸۵ واحد در جنوب کسری زمین داریم.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز در این جلسه درباره تحویل اراضی مازاد دستگاه‌های دولتی به مسکن و شهرسازی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن عنوان کرد: برخی ادارات در بحث اسناد اراضی مشکل دارند و باید کار را به نحو دیگری پیش برد.

او افزود: باید کمک کنیم در جاهایی که امکان وجود دارد، زمین الحاق شود تا برای احداث مسکن دستمان باز باشد و دستگاه‌ها در اجرای زیرساخت‌ها همکاری کنند.

فداکار درباره مشکل تامین آب برخی واحدهای احداث شده گفت: باید آب توسط شرکت آب منطقه‌ای تامین شود و نباید زندگی مردم مختل شود.

استاندار کرمان با اشاره به همکاری نکردن بانک‌ها در پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن گفت: مدیران کل راه و شهرسازی شمال و جنوب استان و بنیاد مسکن گزارشی از همکاری بانک‌ها تهیه و تا هفته آینده به بنده ارائه دهند تا در تهران پیگیری کنم.

امکان ثبت نام جدید متقاضیان نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در استان کرمان وجود دارد و فقط در شهرهای کرمان، رفسنجان، سیرجان و بم نمی توان ثبت نام کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 1
  • امروز: 101
  • دیروز: 249
  • هفته: 1,758
  • ماه: 7,870
  • سال: 25,611