در خیابان ابوذر شمالی روستابازار افتتاح شد. شهردار کرمان: راه‌اندازی روستابازار مصداق جهاد است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1340

در خیابان ابوذر شمالی روستابازار افتتاح شد. شهردار کرمان: راه‌اندازی روستابازار مصداق جهاد است

طی آیینی با حضور مسئولان و شهروندان، روستابازار شبکه تعاون روستایی استان کرمان، با مشارکت شهرداری کرمان افتتاح شد.

شهردار کرمان در آیین بهره‌برداری از روستابازار شبکه تعاون روستایی استان کرمان، ضمن تشکر از تلاش‌ها و اقدامات اداره تعاون روستایی استان در راه‌اندازی این مجموعه، گفت: هر کاری که در این شرایط انجام دهیم تا تورمی که مردم در زندگی حس می‌کنند کمتر شده و زمینه اشتغال را فراهم کند، مصداق جهاد است.

سعید شعرباف افزود: روستابازار، فضایی است که هر دو موضوع کاهش قیمت‌ها و اشتغال‌زایی را محقق می‌کند؛ به این ترتیب که با عرضه مستقیم کالا، موجب کاهش قیمت می‌شود و برای روستاییان نیز اشتغال ایجاد می‌کند.

او تاکید کرد: اگر اداره تعاون روستایی استان باز هم بخواهد چنین فضاهایی را ایجاد کند، استقبال می‌کنیم و در زمینه در اختیار گذاشتن زمین یا فضاهای داخل پارک‌ها آماده همکاری هستیم.

شهردار کرمان ادامه داد: در زمینه تبلیغات و اطلاع‌رسانی و در زمینه مسایل مالی روستابازار،هر کاری لازم باشد، مشارکت می‌کنیم.

شعرباف خاطرنشان‌کرد: محصولات و کالاهای تولیدی روستاییان در این روستابازار به طور میانگین با ۲۰ تا ۳۰ درصد کمتر از قیمت بازار عرضه می‌شود.

مدیر تعاون روستایی استان کرمان نیز در این مراسم، با بیان اینکه مسئولان باید در راستای سرمایه‌گذاری در فعالیت‌هایی که در روستاها انجام می‌شود و برای رفاه روستاییان تلاش کنند، افزود: روستابازار تاکنون در برخی استان‌ها راه‌اندازی شده و در استان کرمان هم شش روستابازار راه‌اندازی شده و این هفتمین روستابازار استان است که با همکاری شهرداری، شورای شهر و جهاد کشاورزی ایجاد شده است.

پرویز رئیسی، خاطرنشان کرد: در روستابازار با حذف واسطه، فاصله بین تولیدکننده و مصرف‌کننده کم شده و محصولات با کیفیت بالاتر و قیمت مناسب‌تری به دست مصرف‌کننده می‌رسد، ضمن اینکه سود بهتری هم برای تولیدکننده دارد.

او افزود: راه‌اندازی چنین بازارچه‌هایی، فروش بدون واسطه، رونق اقتصاد روستاییان، امنیت غذایی، عرضه محصولات سالم و ارگانیک، تنظیم بازار و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر را در پی دارد.

مدیر تعاون روستایی استان کرمان با اشاره به اینکه برای آماده‌سازی این بازارچه بیش از ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده، یادآور شد: بازارچه ابوذر، مشکلات زیرساختی زیادی داشت که ما این مسایل را برطرف کردیم و شهرداری هم در راه‌اندازی این مجموعه به ما کمک کرد.

رئیسی بیان کرد: برای استقبال بهتر شهروندان از روستابازار واقع در خیابان ابوذر نیاز به حمایت و پشتیبانی ادارات و معرفی و اطلاع‌رسانی این مجموعه داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 65
  • امروز: 4
  • دیروز: 271
  • هفته: 2,239
  • ماه: 7,392
  • سال: 24,876