از طرح نهضت ملی مسکن در جیرفت چه خبر؟

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1387

از طرح نهضت ملی مسکن در جیرفت چه خبر؟

 مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان از اجرای ۲۵۶۸ واحد مسکونی از طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان جیرفت خبر داد.

محمد ساردویی در حاشیه بازدید از پروژه‌های در حال ساخت جیرفت  در جمع خبرنگاران گفت: در شهر جیرفت پس از ثبت نام مردم در طرح نهضت ملی مسکن عملیات اجرایی ۲۵۶۸ واحد مسکونی آغاز شده است و همچنین درکنار مسکن دیگر پروژه‌های در حال ساخت توسط این اداره کل مورد توجه بوده که در بازدید امروز از پل سرجاز به همراه فرماندار جیرفت داشتیم این پل ۹۸درصد پیشرفت فیزیکی  داشته است.

او ادامه داد: تعداد ثبت نامی‌های طرح نهضت ملی مسکن در شهر جیرفت ۲۰۷۰۶نفربوده که تعداد ۳۰۹۹نفر واریز وجه داشته اند.

ساردویی در خصوص تامین زمین برای مسکن در شهر جیرفت اظهار کرد: تاکنون ۳۳.۶۵ هکتار زمین جهت این طرح در سطح شهر مد نظر قرار گرفته است  و همانطور که اشاره شد عملیات اجرایی ۲۵۶۸ واحد شروع شده که بعضا پیشرفت فیزیکی آن را می‌توان بین ۵ تا ۶۰ درصد ارزیابی کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان با بیان اینکه در راستای اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن تا کنون ۲۹.۷ هکتار اراضی مازاد سایر ادارات برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

او بیان کرد: در طرح نهضت ملی مسکن تاکنون پنج مرحله فراخوان جهت جذب سازنده ذیصلاح برگزار شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان در خصوص دو دستگاه پل‌ در حال ساخت شهر جیرفت گفت: پل سرجاز  به طول ۳۴۸متر و با پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصد درحال نصب نرده و ایمن سازی است و می‌توان گفت این پل تقریبا آماده بهره برداری است.

ساردویی در خصوص پل جنگل آباد که در مسیر بزرگراه «جیرفت – کهنوج» قرار دارد اشاره کرد و گفت: پل جنگل آباد به طول ۱۹۵ متر با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در حال اجراست و پیمانکار در حال تهیه کابل جهت تیرهای پیش تنیده است که به محض ورود به کارگاه با توجه به تکمیل کلیه تیرهای این پل پس از نصب و کشش کابل‌ها مابقی تیرها نصب خواهد شد.

 او در پایان افزود: همچنین باقی مانده میلگرد مورد نیاز این پل سفارش داده شده است اما بزرگترین مشکل ما در این دو پل کمبود اعتبار ماست که امیدواریم با تخصیص اعتبار مصوبات سفر ریاست جمهوری مشکل اعتبار حل شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :