امواج تلویزیون همچنان در جنوب کرمان ضعیف است. وعده‌های هوایی علیرمضانی

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1422

امواج  تلویزیون همچنان در جنوب کرمان ضعیف است. وعده‌های هوایی علیرمضانی 

 گزارش | ایرنا

مدیر کل سازمان صدا و سیمای کرمان: شاهد تخریب و سرقت وسایل بوده‌ایم؛ چند بار با هزینه‌های بالا مشکل را رفع کردیم اما تکلیف این سرقت باید روشن شود.

محمد فلاح کهن  فرماندار شهرستان قلعه گنج با بیان اینکه مسئولان صداوسیما نباید از دور اظهار نظر کنند افزود: قبلا پیش آمده فرستنده‌ها نقص فنی داشته‌اند اما کسی گزارش سرقت و تخریب اعلام نکرده و این بار هم تا این لحظه کسی از ایستگاه بازدید نداشته است.

سال‌هاست بخش‌های عمده مناطق جنوب کرمان شامل هفت شهرستان عملا از امواج رادیویی و تلویزیونی محروم هستند و مردم فقط در برخی مناطق مانند جیرفت می‌توانند آن هم با پارازیت و کیفیت نامناسب سه تا چهار موج رادیویی را دریافت کنند.

به گزارش ایرنا، البته دریافت همین چهار موج رادیویی در جیرفت هم به دلیل قدرت بسیار پایین فرستنده بستگی به موقعیت مکانی و شرایط آب و هوایی دارد که برخی مواقع حتی یک موج رادیویی را هم نمی توان روی اف ام دریافت کرد و این درحالیست که مسئولان صداوسیما نیز بارها گلایه کرده اند که تولید محتوا در شبکه های مختلف با زحمت فراوان انجام می شود و باید به همه مخاطبان کشور و استانمان برسد که نیازمند توجه،تخصیص اعتبار و نیز سازوکارهای مختلفی برای پشتیبانی از تجهیزات است.

در برخی مواقع هم خبر می رسد شبکه‌های دیجیتال تلویزیونی در جنوبی‌ترین نقطه کرمان همچون رَمِشک و روستاهای اطراف قطع می شود به عنوان مثال شهر رمشک از قبل از جام جهانی تا چندی پیش فقط ۱۰ شبکه دیجیتالی داشته و شورای شهر نیز هر بار برای اینکه مردم بتوانند فوتبال را تماشا کنند مجبور به تغییر فرکانس‌ها بین شبکه سه و شبکه ورزش بوده است.

البته صرفنظر از پوشش آنتن دهی، برخی می گویند مواردی از قطعی‌ها به دلیل تخریب یا سرقت رخ داده است که به هرحال باید رسیدگی شود؛ مسئولان جنوب کرمان می گویند با توجه به اینکه یکی از این ایستگاه‌ها در نزدیکی یکی از پاسگاه‌های انتظامی نیز قرار دارد، تخریب یا سرقت مکرر از آن جای تعجب دارد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان درباره آخرین مورد قطعی فرستنده‌های دیجیتال در رمشک اینچنین توضیح داد: شاهد تخریب و سرقت وسایل بوده‌ایم؛ چند بار با هزینه‌های بالا مشکل را رفع کردیم اما تکلیف این سرقت باید روشن شود.

احمد علیرمضانی یادآور شد: به فرماندار شهرستان قلعه گنج و معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمان هم گفته ایم که فکری برای این مشکل کنند چراکه صدا و سیما منابع نامحدودی ندارد؛ هر بار ما فرستنده را وصل می کنیم و دوباره سرقت یا تخریب صورت می گیرد و تاکنون بیش از پنج بار شاهد چنین اتفاقاتی بوده ایم.

صداوسیما از دور اظهارنظر نکند

البته فرماندار شهرستان قلعه گنج به طور کلی منکر وجود سرقت می شود و درباره قطعی اخیر فرستنده تلویزیونی رمشک در زمان مصاحبه و پیش از تعمیر فرستنده نیز می گوید: هنوز (زمان مصاحبه که چند مدت پیش از انتشار بوده ) کارکنان صدا و سیما بازدیدی از فرستنده نکرده‌اند.

محمد فلاح کهن با بیان اینکه مسئولان صداوسیما نباید از دور اظهار نظر کنند افزود: قبلا پیش آمده فرستنده‌ها نقص فنی داشته‌اند اما کسی گزارش سرقت و تخریب اعلام نکرده و این بار هم تا این لحظه کسی از ایستگاه بازدید نداشته است.

وقتی عضو شورا هم بر سرقت صحه می گذارد

در این حین، وحید رمشکی عضو شورای شهر رمشک هم با تایید رخ دادن سرقت در فرستنده های تلویزیونی رمشک به ایرنا گفت: در موارد گذشته کابل ارت و لوله‌های مسی اسپیلت سرقت شده بوده است. او افزود: یکی از دستگاه‌های این فرستنده از کار افتاده بود و تنها امکان دریافت ۱۰ شبکه از قبل از جام جهانی وجود داشت که در طول پخش مسابقات جام جهانی هر بار که مسابقه ای از شبکه ورزش یا شبکه سه پخش می شد برای دریافت آن لازم بود شبکه ها را بر روی فرستنده سالم ببریم.

عضو شورای شهر رمشک یادآور شد: ایستگاه، فنس و حصار دارد اما فردی پایه گذاشته و از حصار بالا رفته است البته به نیروی انتظامی سفارش کردیم که بیشتر مراقب باشد چون ایستگاه در دید نیروی انتظامی قرار دارد.

رمشکی اضافه کرد: کارکنان صدا و سیما بالاخره آمدند و دستگاهی که قطع شده بود را هم راه اندازی کردند و اکنون تمامی شبکه‌های دیجیتال در شهر رمشک قابل دریافت است.

مشکل فنی در کنار سرقت

نماینده صدا و سیما در جنوب استان کرمان هم در مصاحبه با ایرنا سرقت کابل‌های برق ایستگاه رمشک را مشکل مهمی خواند.

جواد مارزی با بیان اینکه دلیل قطعی‌ها در برخی مواقع مشکلات فنی و برخی موارد هم به دلیل سرقت است افزود: مسئولیت حفاظت و مواظبت از این ایستگاه‌ها با دهیاری، بخشداری و پاسگاه است.

در انتظار فرستنده پرقدرت اف ام جنوب کرمان

مارزی درباره مشکلات دریافت رادیو در جنوب کرمان هم گفت: در ایستگاه شهسواری که در نقطه ای مرکزی میان چندین شهرستان در جنوب استان قرار گرفته است چند اف ام پرقدرت راه اندازی می شود که بعد از آن مشکل شبکه‌های رادیویی اف ام در جنوب رفع می شود و مردم می توانند در ابتدای امر از پنج شبکه رادیویی استفاده کنند.

پیش از این راه اندازی ایستگاه جدید نیاز به جابه جایی تجهیزات با جرثقیل داشت که اکنون خبر می رسد این کار انجام، تجهیزات در ایستگاه جدید مستقر شده و کارهایی همچون راه اندازی سیستم سرمایشی آن در حال انجام است که پس از این همکاران صدا و سیما از تهران برای نصب نهایی باید به ایستگاه بیایند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 3
  • امروز: 43
  • دیروز: 271
  • هفته: 2,278
  • ماه: 7,431
  • سال: 24,915