پیشرفت پروژه فاضلاب سیرجان به ۹۷ درصد رسید

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1456

پیشرفت پروژه فاضلاب سیرجان به ۹۷ درصد رسید

رییس اداره آب و فاضلاب سیرجان گفت: اجرای طرح فاضلاب مرکز این شهرستان با پیشرفت ۹۷ درصدی مراحل پایانی خود را گذرانده و در برخی مناطق این شهر نیز فاضلاب‌های خانگی به فاضلاب شهری متصل شده است.

مجید میرشاهی با اشاره به اینکه این طرح بزرگ شهری با اعتبار یکهزار و ۲۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات سرمایه‌گذاری بخش خصوصی شرکت‌های بخش خصوصی گل گهر انجام شده است، افزود: در مرحله اول ۳۷ هزار واحد از انشعاب استفاده می‌کنند و با اجرای فاز دوم تمام مناطق شهری سیرجان تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

رییس اداره آب و فاضلاب سیرجان با اشاره به اینکه ۶۳۰ کیلومتر شبکه جمع‌آوری آب فاضلاب ایجاد شده است، ادامه داد: هفت کیلومتر از خط انتقال نیز با هزینه ۲۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات دولتی آب و فاضلاب این شهرستان به اتمام رسیده است.

او ادامه داد: تصفیه خانه آب سیرجان نیز در حال حاضر قادر است ۵۳ متر مکعب آب را در شبانه‌روز تصفیه و به چرخه مصارف معدنی و صنعتی و فضای سبز برساند.

رییس اداره آب و فاضلاب شهرستان سیرجان بیان کرد: ۱۲ هزار سیفون انشعاب برای واحدهای مسکونی احداث شده و در حال حاضر ۵۰۰ واحد مسکونی به شبکه جمع‌آوری فاضلاب متصل شدند.

او افزود: طی مدت اجرای طرح فاضلاب روزانه ۵۰۰ نفر از مهندسان، متخصصان و کارگران نیروی کاربومی مشغول به کار شدند که نقش‌موثری در کارآفرینی داشته و دارد و در کنار مزیت کارآفرینی شاخص‌های زیست محیطی و زیرساخت‌های شهری نیز ایجاد و از آلودگی سفره‌های آب زیرزمینی هم جلوگیری شده است.

اجرای طرح فاضلاب شهری از نظر بهداشتی به نفع مردم است

محمد موقری کارشناس بهداشت نیز ضمن اشاره به اینکه اجرای طرح فاضلاب شهری از نظر بهداشتی بسیار به نفع مردم است و در افزایش و بالا بردن بهداشت عمومی موثر است، گفت: این طرح از آلوده شدن سفره‌های آب زیرزمینی جلوگیری کرده و امکان بازگرداندن و استفاده مجدد از پساب تصفیه را فراهم کرده است.

محمودآبادی کارشناس بهداشت نیز افزود: در مناطق مختلف شهر محله‌هایی وجود دارد که انشعاب فاضلاب ندارد و چاه‌های آنها پر شده و ۲هفته‌ای یکبار باید چاه‌های خود را تخلیه کنند که هم هزینه‌بر است و هم مشکلات دیگری را به همراه دارد که این طرح نقش موثری در رفع مشکلات مردم دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 7
  • امروز: 103
  • دیروز: 240
  • هفته: 2,013
  • ماه: 7,651
  • سال: 25,215