مدیرکل آموزش و پرورش مدعی شد. ۳۱ درصد به فضای ورزشی مدارس استان اضافه شده است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1462

مدیرکل آموزش و پرورش مدعی شد. ۳۱ درصد به فضای ورزشی مدارس استان اضافه شده است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به آغاز ساخت ۷۲ مدرسه با اعتبار ۴۲۰ میلیون تومان در استان گفت: ۳۱ درصد به فضای ورزشی مدارس استان اضافه شده است. رضا رضایی، رسانه‌ها را همکار دستگاه تعلیم و تربیت دانست و اظهار داشت: رسانه‌ها نقش مهمی در دستگاه تعلیم و تربیت دارند که جای تقدیر دارد.

او با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهید استاد مطهری افزود: معلمان برگزیده استان کرمان فردا در تهران با مقام معظم رهبری دیدار دارند و دیدار با رئیس جمهور نیز از دیگر برنامه‌های آنها در تهران است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه مراسم تجلیل از معلمان در استان کرمان با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان و استاندار کرمان برگزار می‌شود، گفت: از ۹معلم نمونه کشوری از استان کرمان در این برنامه تجلیل می‌شود.

او با اشاره به اینکه مراسم تجلیل از مقام معلم در تمام شهرستان‌های استان کرمان برگزار و از معلمان برگزیده و پیشکسوتان فرهنگی تقدیر می‌شود، بیان کرد: جلسه شورای آموزش و پرورش استان به ریاست استاندار کرمان برگزار می‌شود و در این جلسه مشکلات سیستم تعلیم و تربیت استان بررسی و پیگیری می‌شود.

رضایی با بیان اینکه تقدیرنامه‌ای با امضای استاندار کرمان برای تمام معلمان استان کرمان تهیه شده که ارسال می‌شود، ادامه داد: در آستانه هفته بزرگداشت مقام معلم اداره آموزش و پرورش شهرستان جدید جازموریان افتتاح و مدیر این اداره جدید منصوب شد؛ شهرستان جازموریان ۱۳هزار دانش‌آموز دارد و نیاز بود که در این شهرستان اداره مستقل داشته باشیم.

او با اشاره به اینکه طرح پنجشنبه‌های شهدایی و دیدار با خانواده‌های شهدا در استان برگزار می‌شود، گفت: بیش از ۳۰هزار دانش‌آموز از سراسر استان کرمان در قالب اردوهای مکتب حاج قاسم در گلزار شهدای کرمان حضور یافتند و بیش از ۵هزار دانش‌آموز دختر و پسر به اردوهای راهیان نور در مناطق جنگی جنوب اعزام شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه 5 هزار و ۴۰۰فضای آموزشی در سطح استان کرمان داریم که فقط ۲هزار و ۱۰۰فضای ما دارای سند هستند و از این تعداد در سال گذشته فقط ۴۰۵سند دریافت شده است، ادامه داد: هزار و ۸۰۰مدرسه در روستاهای استان کرمان داریم که سنددار کردن آنها در دستور کار است.

او با اشاره به اینکه مدارسی که زمین آنها توسط مردم به آموزش و پرورش اهدا شده است برای همیشه مدرسه می‌مانند، گفت: در سال گذشته مبلغ 120 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و استانی برای تجهیز مدارس فنی و حرفه‌ای و هنرستان‌ها اختصاص داده شده است و این هنرستان‌ها تجهیز شدند.

رضایی با بیان اینکه مبلغ حدود هزار و ۴۰۰میلیارد تومان اعتبار سفر ریاست جمهوری به استان کرمان برای آموزش و پرورش بود که بخشی از آن تخصیص داده شده است، افزود: برای اول مهر امسال حدود ۸۰پروژه آموزشی در استان افتتاح و در اختیار دانش‌آموزان قرار داده می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه ساخت ۷۲مدرسه جدید با اعتبار ۴۲۰میلیون تومان در استان کرمان آغاز شده است، بیان کرد: ۳۱درصد به فضای ورزشی مدارس استان کرمان اضافه شده است.

او با بیان اینکه ۴۰میلیارد تومان برای ساخت و بهسازی سرویس بهداشتی مدارس استان کرمان تخصیص داده شده است، گفت: ۴۰۰کلاس درس در استان نیز به تجهیزات سرمایشی و گرمایشی استاندار مجهز شده است.

رضایی با اشاره به اینکه ۱۰۰مدرسه در استان کرمان ساخته می‌شود و تمام پروژه‌های نیمه‌تمام ستاد در سال جاری تکمیل و تحویل داده می‌شود، ادامه داد: ساخت اردوگاه راهیان نور حاج قاسم ویژه دانش‌آموزان در زمینی به مساحت ۷۹هکتار در برنامه است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 163
  • امروز: 168
  • دیروز: 137
  • هفته: 1,548
  • ماه: 7,947
  • سال: 26,149