معادنی که سلامت کارگران را تهدید کنند، پلمب خواهند شد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1481

معادنی که سلامت کارگران را تهدید کنند، پلمب خواهند شد

رئیس دادگستری کوهبنان گفت: چنانچه رفع نکردن نواقص معادن کوهبنان باعث به خطر افتادن سلامتی کارگران شود، بدون اغماض پلمب خواهند شد.

محمدمهدی میرزایی عبدالیوسفی در نشستی که با هدف  اقدامات پیشگیرانه و جلوگیری از بروز برخی حوادث ناشی از کار در معادن زغالسنگ کوهبنان با حضور رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مسئول شبکه بهداشت و درمان، بازرسین شبکه بهداشت و اداره کار و مدیران معادن ۱۲_۱۴ و هشونی غربی برگزار شد، بر عملی شدن اقدامات برای پیشگیری از وقوع جرم و افزایش اقدامات پیشگیرانه برای کاهش حوادث در معادن تاکید کرد.

او افزود: با توجه به اینکه امسال از سوی مقام معظم امام خامنه‌ای (مدظله العالی) سال مهار تورم و رشد تولید نام گرفته است، باید تمامی تلاشمان را در خصوص رشد تولید به کار ببندیم و اگر جایی موانعی جلوی تولید باشد آن موانع را برطرف کنیم.

 رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با بیان اینکه افزایش آگاهی‌های عمومی و اعتماد سازی در زمینه آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرائم امری لازم و ضروری است، بیان کرد: امیدواریم همانند گذشته با استمرار برنامه‌ها در زمینه کاهش وقوع جرائم از ثمرات آن‌ها بهره‌مند شویم.

او تصریح کرد: بررسی مسائل و مشکلات در خصوص حوادث ناشی از کار در معادن زغالسنگ شهرستان،  نیازمند بررسی‌های دقیق در کمیته‌ای تخصصی است.

میرزایی گفت:چنانچه مسئولان معادن شهرستان در زمینه رفع نواقص و موانع معادن اقدامی نکنند، مطابق مقررات قانونی با مسئول مربوطه برخورد خواهد شد.

او افزود:چنانچه رفع نکردن نواقص باعث به خطر افتادن سلامتی کارگران شود، بدون اغماض دستور تعطیلی و پلمب معدن مربوطه صادر خواهد شد.

در ادامه این جلسه مسئولان اداره تعاون، کار ورفاه اجتماعی و شبکه بهداشت و درمان کوهبنان به نواقص و مشکلاتی از قبیل مشکل آب آشامیدنی معادن، نبود وجود امکانات لازم در آمبولانس، نبود امکانات لازم در اورژانس معادن، نبود نظارت مستمر برکارفرما و کارگر، نبود شفاف بودن برخی قوانین، اجرا نشدن بعضی از قوانین از سوی کارفرمایان، نبود روابط مستقیم بین کارگر و کارفرما و استفاده نکردن از نیروی فنی و متخصص در برخی از قسمت‌های معادن در تعدادی از معادن اشاره کردند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 0
  • امروز: 3
  • دیروز: 92
  • هفته: 1,238
  • ماه: 4,748
  • سال: 17,487