شاخص فلاکت در کرمان کاهشی شد. بیشترین فلاکت در یزد و چهارمحال بختیاری

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1623

شاخص فلاکت در کرمان کاهشی شد. بیشترین فلاکت در یزد و چهارمحال بختیاری
شاخص فلاکت در کرمان کاهشی بوده. فصل پاییز امسال شاخص فلاکت که مجموع نرخ تورم و بیکاری است به حدود ۵۳ رسیده است. بررسی شاخص فلاکت در پایان پاییز ۱۴۰۲ نشان می‌دهد استان چهارمحال‌وبختیاری بیشترین فلاکت را در میان استان‌های کشور داشته است و تهران نیز کمترین در میان سایر استان‌ها بوده است.
بیکاری و تورم دو شاخصی هستند که اثر مستقیمی بر وضعیت زندگی مردم دارند. بیکاری منبع درآمد افراد را قطع می‌کند و تورم، به معنای افزایش قیمت کالاها و خدمات، آن‌ها را برای مصرف دچار مشکل می‌کند. شاخص فلاکت کشور در پایان پاییز ۱۴۰۲ برابر با ۵۲ واحد بوده که نسبت به پاییز ۱۴۰۱ به مقدار ۱.۲ واحد کاهش‌یافته است. عدد شاخص فلاکت کرمان اگر چه کمی نسبت به متوسط کشور بالاتر است؛ اما کرمان در شاخص فلاکت نسبت به ۱۹ استان وضعیت بهتری بهتر است.
بالابودن نرخ فلاکت در کشور در سال‌های اخیر بیشتر از جانب تورم بوده است تا نرخ بیکاری. بااین‌حال کاهش نسبی تورم و نرخ بیکاری در یک سال اخیر سبب شده نرخ فلاکت نیز در کشور مقداری کاهش یابد. به‌طوری‌که از ۵۳.۲ در پاییز سال گذشته به ۵۲ واحد در پاییز امسال رسیده است.
شاخص فلاکت در استان اصفهان ۶.۳ واحد نسبت به سال قبل بیشتر شده که بیشترین میزان افزایش فلاکت در بین استان‌های کشور در این یک سال است. شاخص فلاکت در پاییز ۱۴۰۱ در این استان برابر با ۵۲.۹ بود که در پاییز امسال به ۵۹.۲ واحد رسید.
یزد، چهارمحال‌وبختیاری و قم دیگر استان‌هایی هستند که در این یک سال فلاکت آن‌ها بیشتر شده و در نتیجه سطح رفاهی مردم آن‌ها کاهش‌یافته است. شاخص فلاکت در یزد و چهارمحال بختیاری بالاتر از عدد ۶۰ قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 2
  • امروز: 47
  • دیروز: 240
  • هفته: 1,957
  • ماه: 7,595
  • سال: 25,159