رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در نشست با خبرنگاران: دولت برای تبدیل شرکت ملی مس، به یک شرکت دولتی برنامه دارد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1497

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در نشست با خبرنگاران: دولت برای تبدیل شرکت ملی مس، به یک شرکت دولتی برنامه دارد 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در نشست خبری با اصحاب رسانه، الحاق صندوق بازنشستگی به وزارت رفاه را از اساس اشتباه خواند و آن را خلاف بیّن اعلام کرد.

محمدرضا پورابراهیمی هدف دولت از این اقدام را تبدیل شرکت ملی مس به یک شرکت دولتی خواند و دراین‌رابطه توضیح داد: متاسفانه در دولت علاقه به بنگاه‌داری و گذاشتن عضو هیئت‌مدیره وجود دارد، در سال‌های گذشته شرکت سرمایه‌گذاری که وابسته به مجموعه سازمان تامین اجتماعی که زیر نظر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است از طریق هلدینگ معدنی خود ورود کرده و درصدی از سهام شرکت ملی مس را خریده و الان یک عضو هیئت‌مدیره در شرکت ملی مس توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعیین می‌شود.

پورابراهیمی در ادامه با اشاره به سهام دولت در شرکت ملی مس و مشخص‌شدن یک عضو دیگر از هیئت‌مدیره مس توسط وزیر صمت، گفت: عضو دیگر هیئت‌مدیره مس نیز توسط صندوق بازنشستگی مس تعیین می‌شود و تمام دعواها سر این است که اگر صندوق بازنشستگی را از آن خود کنند؛ یعنی وزیر تعاون دو کرسی بگیرد، وزیر صمت یک کرسی، شرکت ملی مس عملاً به یک شرکت دولتی تبدیل می‌شود و این خلاف قانون و یک خیانت است.

پورابراهیمی البته در توضیحات خود سهم وزیر صمت از اعضای هیئت‌مدیره مس را در حالت کف، یک کرسی اعلام و تصریح کرد: وزرای ما الان در ایران‌خودرو و سایپا با وجودی که درصد سهام‌داری دولت ۷ تا ۱۰ درصد است، مدیرعامل تعیین می‌کنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در نشست خبری خود با بیان اینکه صندوق بازنشستگی ۶ هزار بازنشسته دارد و اصلاً ناتراز نیست، گفت: صندوق بازنشستگی مس، تنها صندوق موفق در کشور است و چشم طمع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تفسیر غلط به دنبال آن است .

پورابراهیمی با اشاره به جلسه هفته گذشته کمیسیون اقتصادی با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: توضیحات ایشان اصلاً قانع‌کننده نبود و ما حتماً در مقابل آن می‌ایستیم.

صندوق بازنشستگی مس یک صندوق غیردولتی است که بخشی از سهام آن را مردم به طور مستقیم از طریق بورس خریداری کردند و حدود ۴۰ درصد سهام عدالت است و این شرکت مشمول قوانین دولتی نیست. شایان‌ذکر است که به همین دلیل هم دیگر دیوان عدالت اداری دراین‌رابطه گزارشی نداشته است.

* از عملکرد پاریزی راضی بودیم و دخالتی نمی‌کنیم

رئیس مجمع نمایندگان استان در واکنش به‌احتمال تغییر مدیرکل ورزش و جوانان استان، گفت: از عملکرد مدیرکل در سالیان قبل راضی بودیم و معدل کار مبنای ماست، در زمان تغییرات دولت هم اگر استانداران زینی‌وند و فداکار با ما در خصوص پاریزی مشورت گرفتند، همواره نظرمان بر این بوده که عملکرد پاریزی رضایت‌بخش بوده است.

محمدرضا پورابراهیمی با بیان اینکه رویه کار بدین صورت است که وزیر مربوطه با هماهنگی استاندار در خصوص تغییرات نظر می‌دهند، گفت: اگر دولت تصمیم داشته باشد که پاریزی بماند حمایت می‌کنیم و مشکلی با مدیرکل فعلی نداریم. او همچنین اضافه کرد: اگر به هر دلیلی بگویند که مدیرکل عوض شود هم ما دخالتی نمی‌کنیم؛ اما فعلاً ایشان به مسئولیتشان ادامه می‌دهند.

پورابراهیمی در این نشست خبری وعده داد که ورزشگاه شهدای مس کرمان تا پایان شهریور افتتاح شود و ۱۰ رشته جدید ورزشی نیز به باشگاه مس افزوده شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :