مدیر مجتمع مس سرچشمه مطرح کرد؛ طرح تحقیقاتی در خصوص صنایع پایین دستی مس در دست اقدام است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1504

مدیر مجتمع مس سرچشمه مطرح کرد؛ طرح تحقیقاتی در خصوص صنایع پایین دستی مس در دست اقدام است

 حسین محققی در همایش صنعتگران در محل سالن آزادی شهر سرچشمه، راه اندازی صنایع پایین دستی مس را فرصت طلایی در رفسنجان دانست و گفت: از ۲ ماه قبل محققان این مجتمع ،طرح پژوهشی برای شناسایی ظرفیت‌ها و احیای صنایع پایین دستی مس در دست اقدام دارند تا علاوه بر ایجاد ارزش افزوده، رونق اشتغال زایی هم اتفاق بیفتد.

او افزود: زیرساخت‌های راه اندازی صنایع پایین دستی فراهم است و در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان هم زمین برای اجرای طرح‌ها واگذار می‌شود.

مدیر مجتمع مس سرچشمه با بیان اینکه میزان آب مصرفی در کشاورزی استان کرمان، ۹۰ درصد و در حوزه صنعت استان یک تا ۲ درصد است، بیان داشت: با توجه به اینکه صنایع پایین دستی نیز آب کمی نیاز دارند از صنعتگران می‌خواهیم که کمک کننده باشند و صنعت مس هم آمادگی خود را در کمک رسانی را اعلام می‌دارد.

او با بیان اینکه صنایع پایین دستی مس می‌تواند به کمک رونق اقتصادی کشور بیاید، تاکید کرد: سرمایه‌های سرگردان را باید به سمت صنایع پایین دستی مس و بومی سازی قطعات معدنی سوق داد.

محققی از ۱۹ میلیارد تن ذخیره معدنی در شرکت مس ایران، ۱۰ میلیارد تن آن را در معادن سرچشمه رفسنجان دانست که بزرگ‌ترین ذخایر مس در خاورمیانه است و گفت: در ۳ ماه نخست امسال در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، تولیدات در زمینه‌های مختلف از جمله: کاتد ۹ درصد، کاتد پالایشگاهی ۸ درصد، آند۱۲ درصد، کنسانتره مولیبدن ۹۴ درصدو در سنگ معدن ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال  رشد داشته است.

او با اشاره به اینکه پارسال به میزان ۷۲ هزار متر حفاری در معدن سرچشمه انجام شده این در حالی است که در ۳ ماه نخست امسال، ۲۵ هزار متر حفاری صورت گرفته که جای خوشحالی دارد، تصریح کرد: قرار است تا سال ۲۰۵۰ مصرف افزایش یابد و تقاضای مس جهانی که  هم اکنون ۲۵ میلیون تن است در ۲۰۵۰ به ۵۳ میلیون تن افزایش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 73
  • امروز: 16
  • دیروز: 271
  • هفته: 2,251
  • ماه: 7,404
  • سال: 24,888