رتبه اول کرمان در افزایش صادرات تعاونی‌ها

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1518

رتبه اول کرمان در افزایش صادرات تعاونی‌ها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: استان کرمان سال گذشته در حوزه صادرات تعاونی‌ها در سطح کشور رتبه سوم و همچنین از نظر میزان افزایش صادرات تعاونی‌ها رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

مجتبی مصباح با اشاره به اینکه فضای کسب‌وکار و ایجاد اشتغال در استان کرمان به سمت بسیار خوبی پیش می‌رود، اظهار داشت: در بازدیدی که از کارخانه‌های خودروسازی بم داشتم، این شرکت‌های خودروسازی اعلام کردند که دچار کمبود نیرو و به‌دنبال جذب آن هستند.

او بیان‌کرد: سال گذشته فقط ۵ هزار نیرو در خودروسازی‌های بم مشغول به کار شدند و از ابتدای سال تا کنون نزدیک به ۵۰۰ نفر نیرو جذب کرده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان ابراز داشت: شرکت‌های خودروسازی بم در حال انجام طرح‌های توسعه خود هستند و تا پایان سال جاری نیاز به چند هزار نفر نیرو دارند که ممکن است این نیاز در شهرستان بم و اطراف تأمین نشود و نیاز به جذب نیروی غیربومی باشد.

او عنوان‌کرد: شرق استان به‌واسطه خودروسازها به سمتی می‌رود که دیگر بیکار توانمندی در این مناطق وجود نخواهد داشت و اکنون این‌خودروسازی‌ها به‌دنبال جذب نیرو هستند و افراد علاقه‌مند و بیکار می‌توانند در این مجموعه‌ها مشغول به‌کار شوند.

 مصباح ادامه داد: باتوجه‌به طرح دوم توسعه معدن درآلو در شهرستان رابر تا دو سال آینده تمامی افراد این منطقه که توانایی لازم را داشته باشند در این معدن مشغول به‌کار خواهند شد و بیکار توانمند در این منطقه نخواهیم داشت.

او گفت: با طرح‌ها و سرمایه‌گذاری‌هایی که در سطح استان در حال انجام است، تا پایان سال جاری نرخ بیکاری استان کاهش می‌یابد.

 مصباح با اشاره به اینکه سال گذشته سهم تعاونی‌ها از صادرات غیرنفتی کشور ۲.۴ درصد بوده است، بیان داشت: استان کرمان سال گذشته در حوزه صادرات تعاونی‌ها در سطح کشور رتبه سوم و همچنین از نظر میزان افزایش صادرات تعاونی‌ها رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

او افزود: بسیاری از تعاونی‌های استان صادرات دارند، اما با کارت بازرگانی غیرتعاونی صادرات انجام می‌دهند و ما از این افراد درخواست داریم، به نام تعاونی‌های خود این صادرات را انجام دهند

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 5
  • امروز: 101
  • دیروز: 240
  • هفته: 2,011
  • ماه: 7,649
  • سال: 25,213