رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمان: ۱۷ هزار پرونده وکلای تسخیری معرفی کرده‌ایم

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1518

 رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمان: ۱۷ هزار پرونده وکلای تسخیری معرفی کرده‌ایم

رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمان گفت: طی پارسال، ۱۷ هزار پرونده وکلای تسخیری معرفی کرده‌ایم. محمد عارفی، رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمان در دیدار با رئیس‌کل دادگستری کرمان ضمن بیان اینکه این کانون در سال ۸۶ در استان کرمان تشکیل شده است، گفت: همواره تعامل خوب و سازنده‌ای در بین کانون وکلای دادگستری و مجموعه قضایی برقرار بوده است.

 او ضمن اشاره به اینکه طی پارسال ۱۷ هزار پرونده وکلای تسخیری معرفی کرده‌ایم، بیان داشت: مشاوره‌های قضایی با همکاری وکلای کانون وکلای دادگستری به‌صورت روزانه در دادگستری و نیز در کانون وکلا ارائه می‌شود.

 رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمان تصریح کرد: درگذشته دفتر ارائه مشاوره‌های حقوقی به زندانیان نیز در زندان مرکز استان فعال بوده است که در صدد فعال‌سازی مجد باتوجه‌به هستیم.

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی ضمن بیان اینکه همواره نشست‌های مشترک بین جامعه قضایی و وکلا برگزار و انتظارات طرفین مطرح شده است، گفت: اصل وکالت مسئله‌ای پذیرفته شده است و هیچ تردیدی در این موضوع ندارد.

 او با بیان اینکه باید دسترسی مردم به وکلا را تسهیل کنیم، افزود: در حوزه بهره‌گیری از حضور وکلا در پرونده‌ها باید فرهنگ‌سازی لازم صورت گیرد و در این زمینه باید اعتماد مردم به وکلا توسعه یابد.

 نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان تصریح کرد: وکلا باید به نحوی عمل کنند که مردم به استفاده از وکیل ترغیب شوند و مردم راه رسیدن به حقوق خود را با بهره‌گیری از دانش و تخصص وکلا دنبال کنند.

 او آسیب‌شناسی اقدامات انجام شده در کانون وکلای دادگستری را مورد تأکید قرارداد و گفت: هیچ مجموعه‌ای نمی‌تواند ادعا کند که از هر آسیبی به‌دور است و این امر در دستگاه قضایی و کانون وکلا نیز وجود دارد و باید بر مبنای آسیب‌شناسی و خود نظارتی، مشکلات موجود برطرف شود و این امر در توسعه اعتماد مردم بسیار تأثیرگذار است.

 حجت‌الاسلام حمیدی با بیان اینکه پایاپای نظام قضایی، موضوع وکالت وجود داشته است و این امر یک ضرورت و نیاز جامعه به شمار می‌رود، افزود: توسعه استفاده از نظام وکالتی یک اصل پذیرفته شده است و انتظار می‌رود که این امر گسترش یابد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 56
  • امروز: 263
  • دیروز: 158
  • هفته: 2,688
  • ماه: 7,472
  • سال: 24,864