با هدف ‌بهبود تولید و صادرات پسته؛ ایران و فائو سند همکاری‌های فنی پسته امضا کردند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1522

 

با هدف ‌بهبود تولید و صادرات پسته؛ ایران و فائو سند همکاری‌های فنی پسته امضا کردند

سند پروژۀ همکاری‌های فنی پسته بین وزارت جهاد کشاورزی و سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (فائو) امضا شد.

پروژۀ همکاری‌های فنی پسته بین وزارت جهاد کشاورزی و سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (فائو) در راستای ساماندهی و استانداردسازی زنجیرۀ کامل تولید تا عرضۀ محصول پسته ایران که یکی از محصولات مهم باغبانی از نظر سطح زیر کشت، تولید و صادرات است، اجرا می‌شود.

 وزیر جهاد کشاورزی در این مراسم به تجربیات ایران در زمینۀ تولید و افزایش بهره‌وری در واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: «ایران در زمینۀ شیلات، آبزی‌پروری، دامپروری، طیور، باغبانی، زراعت و همچنین طرح‌های مربوط به آب‌ و خاک از جمله آبخیزداری و آبخوانداری دارای تجربیات ارزنده‌ای است».

محمدعلی نیکبخت  گفت: «در کشورمان با روش‌های علمی و جدید به دنبال کاهش خسارات در تولید هستیم».

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که توسعۀ زنجیره‌های ارزش و صنایع تبدیلی و تکمیلی برای به حداقل رساندن ضایعات ازجمله برنامه‌های این وزارتخانه است، اضافه کرد: «استفاده از دانش و کشاورزی دانش‌بنیان، افزایش بهره‌وری و همچنین هوشمندسازی کشاورزی نیز در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد».

او افزود: «فائو به‌عنوان یک سازمان تخصصی و حرفه‌ای در کشاورزی می‌تواند نقش مهمی را برای تبادل اطلاعات، دانش و تجربه بین کشورهای عضو ایفا کند».

نیکبخت خاطرنشان کرد: «سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد می‌تواند تجربیات موفق را از جمهوری اسلامی به سایر کشورها منتقل کند و همچنین برعکس آن نیز می‌تواند رقم بخورد».

او در پایان خواستار ارتباط نزدیک‌تر و بیشتر فائو با جمهوری اسلامی ایران شد.

محمدمهدی برومندی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی نیز در این نشست با اشاره به وضعیت تولید پسته در کشورمان گفت: «ایران از لحاظ سطح زیر کشت پسته رتبۀ اول و در تولید این محصول رتبۀ دوم را به خود اختصاص داده‌ است».

به گفتۀ وی، ایران در تولید ۳۲ محصول باغبانی، رتبۀ یکم تا هشتم را داراست.

پوباک دهوج جی‌سی، سرپرست دفتر نمایندگی فائو در جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست گفت: «فائو در جذب سرمایه و سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی چندجانبه از اقدامات جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :