شهردار کرمان: به‌جای تقاطع غیرهم‌سطح معابر اصلی شهر را آسفالت کنیم

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1525

شهردار کرمان: به‌جای تقاطع غیرهم‌سطح معابر اصلی شهر را آسفالت کنیم

شهردار کرمان، با اشاره به نگاه عدالت‌محور در اجرای پروژه‌های شهری گفت: در سال‌جاری، ۱۷۰ پروژه در مقیاس محله‌ای اجرا می‌شود. سعید شعرباف، در دیدار با تعدادی از سرداران دوران دفاع مقدس و لشکر ۴۱ ثارالله، با بیان اینکه اجرای پروژه‌های بزرگ مثل تقاطع غیرهم‌سطح که به‌خوبی هم دیده می‌شود، کار دشواری نیست، تصریح کرد: اما متأسفانه در مناطق محروم شهر، عقب‌افتادگیِ فراوانی داریم؛ به همین دلیل، درتلاشیم بخشی از کمبودها را جبران، و زیرساخت‌های اصلی محله‌های مختلف شهر را فراهم کنیم.

او افزود: بودجۀ ۱۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در سال پایانی دورۀ گذشته، امسال به ۴۳۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته که حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومان از این رقم، پروژه‌های عمرانی در مقیاس محله‌ای است.

شهردار کرمان ادامه داد: به‌طور مثال شهرک «شهید همت»، فاقد هرگونه فضای سبز بود و یا معابر محلۀ «سرآسیاب»، با ۵۰ هزار نفر جمعیت، از آسفالت مناسبی برخوردار نبود که تلاش کردیم بخشی از عقب‌افتادگی این مناطق برطرف شود.

شعرباف، با اشاره به اضافه‌شدن ۶۰ دستگاه اتوبوس به سیستم حمل‌و‌نقل عمومی گفت: در سال گذشته معادل تعداد اتوبوس‌های فعال در سطح شهر، به سیستم حمل‌و‌نقل عمومی اتوبوس اضافه شده است.

وی، به نیاز معابر اصلی شهر کرمان به آسفالت اشاره کرد و گفت: سه میلیون مترمربع از معابر اصلی شهر کرمان نیاز به آسفالت دارد؛ بنابراین، منطقی‌تر است که به‌جای اجرای یک تقاطع غیرهم‌سطح که درنهایت ترافیک را از یک نقطۀ شهر به نقطه‌ای دیگر منتقل می‌کند، معابر اصلی شهر را آسفالت کنیم.

به گزارش کرمان‌نو و به نقل از کرنا شهردار کرمان افزود: در سه‌ماه نخست سال‌جاری بیش از دو برابر مدت مشابه سال گذشته و بیشتر از سال‌های پیش از آن، معابر شهر کرمان آسفالت شد که این روند همچنان ادامه دارد.

شعرباف، همچنین به حضور مهندسان بسیجی در فضای پیمانکاری شهرداری کرمان اشاره و بیان کرد: با حضور مهندسان بسیجی، ضمن افزایش کیفیت و سرعت، پروژه‌ها با قیمت پایین‌تری در حال اجراست. او افزود: ادامۀ این اتفاق، زیرساخت را در حوزۀ پیمانکاری تغییر می‌دهد.

شهردار کرمان، به اقدامات گستردۀ شهرداری کرمان در سومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: شهرداری کرمان در زمینۀ برگزاری مراسم سالگرد شهادت سردار دل‌ها تاکنون، یکی از پیشروترین دستگاه‌ها و تمام‌قد پای کار بوده است، اما در این حوزه، با وضعیت مطلوب فاصله داریم که نیازمند عزم استانی و ملی است.

شعرباف، به موضوع هویت در شهر کرمان نیز اشاره کرد و با بیان اینکه شهر کرمان، ماهیت هویتی قبل و بعد از شهادت سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی دارد که منحصربه‌فرد است، گفت: کرمان، شهری است که در آن، هویت ملی و مذهبی، و سابقۀ تمدنی و پهلوانی، با سابقۀ اسلامی و دینی، به شکل بسیار جذابی درهم تنیده شده است.

شهردار کرمان همچنین حضور سرداران دوران دفاع مقدس در کنار شهرداری کرمان و استفاده از تجربیات آن‌ها را بسیار مغتنم دانست و بر استفاده از ظرفیت آن‌ها در حوزه‌های تخصصی تأکید کرد.

محمد امینی‌زاده، عضو شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این نشست، با بیان اینکه شورای اسلامی شهر و شهرداری، برای کمک از ظرفیت تخصصی یادگاران دوران دفاع مقدس، دست یاری و استمداد دراز می‌کند، گفت: ظرفیت تخصصی و معنوی بزرگواران دفاع مقدس و یاران سردار دل‌ها، برای ما بسیار راه‌گشا خواهد بود.

محمدامین شمسی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این نشست، با اشاره به اقدامات شورای اسلامی شهر و شهرداری کرمان در مراسم سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی گفت: شهرداری کرمان در مراسم سالگرد شهادت سردار دل‌ها در سال گذشته، تمام توان خود را به‌کار گرفت.

سیدمحمدصادق تقوی، عضو دیگر شورای اسلامی شهر کرمان هم، ضمن تشکر از حضور پیشکسوتان جهاد و شهادت در این نشست، اظهار امیدواری کرد شورای اسلامی شهر و شهرداری کرمان، با بهره‌گیری از روحیۀ جهادی یادگاران دوران دفاع مقدس، مسیر دشوار و پرتلاطم خدمت به مردم را درست طی کند.

جانشین فرماندهی سپاه ثارالله استان کرمان نیز، با تأکید بر استفاده از تجربیات ارزشمند فرماندهان لشکر ۴۱ ثارلله در دوران دفاع مقدس، به مسایل شهری اشاره کرد و گفت: اگرچه مشکلات شهری فراوان است، اما موفقیت شهرداری در شهر کرمان، در نحوۀ خدمت‌رسانی است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 130
  • امروز: 43
  • دیروز: 137
  • هفته: 1,423
  • ماه: 7,822
  • سال: 26,024