ثبت‌نام بیش از ۲۰۱ هزار نفر در طرح مسکن ملی

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1533

ثبت‌نام بیش از ۲۰۱ هزار نفر در طرح مسکن ملی

 مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: تاکنون ۲۰۱ هزار و ۱۲۳ نفر برای طرح ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند، اما همه این افراد واجد شرایط نبودند.

رضا حافظی گفت: برش استانی این طرح، ساخت ۱۲۹ هزار و ۲۸۴ واحد ساختمان در چهار سال در استان کرمان در طرح نهضت ملی مسکن است.

او افزود: از این تعداد ثبت‌نام‌شده ۱۲۰ نفر واجد شرایط بوده و فرم ج آن‌ها سبز است و بیش از ۴۸ هزار نفر تایید نهایی شدند و بقیه این افراد هنوز تکمیل مدارک خود را انجام ندادند و زمانی که این افراد مدارک خود را تکمیل کنند به تعداد ۴۸ هزار نفر افزوده می‌شود.

 حافظی با اشاره به اینکه در این شهرها، اراضی موردنیاز طرح، تأمین شده و در اختیار بنیاد مسکن قرار داده شده است، افزود: بنیاد مسکن وظیفه دارد این اراضی را پس از آماده‌سازی در اختیار مردم قرار داده و پس از آن خود مردم ساخت واحد مسکونی خود را انجام می‌دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: آماده‌سازی اراضی این طرح در خیلی از شهرهای استان آغاز شده است، اما متأسفانه در شهر کرمان برای انجام کار و آماده‌سازی اراضی با مشکل مواجه هستیم.

حافظی با بیان اینکه برای افزایش سرعت و پایین آوردن هزینه آماده‌سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن شش گروه از دستگاه‌های دولتی و نهادها به‌عنوان کارگزار انتخاب شد تا خارج از فرایند مناقصه کار آماده‌سازی انجام شود، گفت: در مورد شهر کرمان چندین بار این فراخوان را به شش گروه کارگزار اعلام کردیم، اما به دلیل تفاوت قیمتی که بین مبلغ ابلاغی آماده‌سازی و مبلغ برآوردی این شش گروه وجود داشت، هیچ‌کدام از این کارگزاران به طور رسمی و دقیق اظهار تمایل برای آماده‌سازی این اراضی نکردند.

او با اشاره به اینکه در شهرهای کوچک ما، اراضی طرح نهضت ملی مسکن تحویل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شده است، افزود: درصورتی‌که زمین در برخی از شهرها هنوز به افراد واگذار نشده این واگذاری زمین به افراد در شهرهای کوچک باید هر چه سریع‌تر انجام شود.

 مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان بیان‌کرد: برنامه زمان‌بندی ساخت برای ساختمان‌های تا سه‌طبقه بین ۱۸ تا ۲۰ ماه است که عموماً توسط خود مردم ساخته می‌شود و برای ساختمان‌های از سه‌طبقه به بالا بین ۲۴ تا ۳۶ ماه زمان ساخت‌وساز آن‌ها برآورد می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :