هیات‌ها نذورات را بیرون‌بر توزیع کنند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1036

 مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان:

هیات‌ها نذورات را بیرون‌بر توزیع کنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان تاکید‌کرد:در ایام پیش رو و روزهای عزاداری ماه محرم و صفر هیات‌های مذهبی نذورات خود را به صورت بیرون‌بر، بدون ازدحام و با رعایت فاصله اجتماعی بین مردم توزیع کنند. حجت الاسلام غلامحسین حقانی در نشست ستاد محرم شهرستان رفسنجان با بیان اینکه دغدغه مبارزه با کرونا مسئله اصلی جامعه است اظهارداشت:هیئت‌های مذهبی و موکب‌ها در محرم سال‌جاری باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آیین عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) را در محرم برگزار کنند.

او به اقدامات آحاد مختلف جامعه در ریشه کنی ویروس کرونا از ابتدای شیوع آن تاکنون اشاره و تصریح‌کرد:اکنون نیز برای جریان‌های مذهبی سلامت مردم حرف اول را می‌زند.مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه سال گذشته قبل از محرم،نگرانی‌هایی در مورد برگزاری تجمع‌ها در آیین‌های عزاداری وجود داشت امّا ضمانت مقام رهبری موجب برگزاری این آیین مذهبی با رعایت ۸۰ درصدی موارد بهداشت و شیوه نامه‌های بهداشتی شد تصریح‌کرد: مردم سال گذشته با رعایت اصول پیشگیری از بیماری ویروسی کرونا برای اقامه عزای امام حسین‌(ع) به میدان آمدند.او تصریح‌کرد:‌هرچند تعدادی از هیات‌های مذهبی سال گذشته مراسمی برگزار نکردند اما برخی هیات‌ها با رعایت سختگیرانه پروتکل‌های بهداشتی و با حضور تعداد اندکی از جمعیت این آیین برگزار کردند تا چراغ دستگاه امام حسین (ع)‌خاموش نشود.

حقانی با بیان اینکه هیچ‌کدام از هیئت‌های مذهبی نباید تعطیل شوند اظهارداشت:اگر هیئتی نتوانست مراسم را برگزار کند کمک می‌کنیم پرچم امام حسین (ع)را به اهتزاز درآورد لذا امسال هیچ هیئتی به بهانه شیوع کرونا نباید تعطیل شود.

عزاداری امام حسین (ع) بهداشت روان را تضمین می‌کند

امام جمعه رفسنجان نیز گفت:مردم با توجه به شرایط شیوع کرونا و دغدغه و افسردگی‌های حاکم شده بر جامعه می‌توانند با سینه‌زدن و اشک‌ریختن برای امام حسین(ع) هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی سبک شوند.حجت الاسلام اصغر‌عسکری بیان‌کرد:‌در کنار مسائل جسمی باید به مسائل روحی هم توجه جدی داشته باشیم؛‌اقامه عزای سیدالشهدا‌(ع)‌در وضعیت کرونا نه تنها موجب دردسر نمی‌شود بلکه در تأمین سلامت روحی و بهداشت روان جامعه نیز موثر است.

او در برگزاری آیین‌های مذهبی توصیه‌کرد:‌ روضه‌خوانی‌های خانگی باید با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و در معابر مانند کوچه‌ها برگزار شود تا سلامت افراد به خطر نیفتد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :