رشد ۲۱ درصدی جمع‌آوری زکات در استان کرمان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1539

رشد ۲۱ درصدی جمع‌آوری زکات در استان کرمان 

در شورای زکات استان کرمان رشد ۲۱.۶ درصدی جمع‌آوری زکات استان در سال جاری و جمع‌آوری مبلغ بیش از ۲۶۵ میلیارد ریال زکات گندم مطرح شد.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان در جلسه شورای زکات استان با تسلیت ایام سوگواری و عزاداری امام حسین (ع) اظهار داشت: ظرفیت زکات برای توسعه و آبادانی کشور بسیار زیاد است و خوشبختانه هر ساله رشد می‌کند.

او با بیان اینکه آثار زکات را باید در جامعه معرفی کرد و اعتمادسازی باعث توجه بیشتر به این فریضه واجب الهی می‌شود، گفت: زکات شرعاً واجب است و باید افراد با انگیزه‌ای را برای ترویج زکات شناسایی کرده و آنها را به کار گرفت.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه رفع محرومیت با زکات ممکن می‌شود، بیان کرد: باید از ظرفیت زکات برای رفع محرومیت در نقاط مختلف استان کرمان استفاده شود.

او با بیان اینکه امسال استان کرمان در جنوب و شرق استان افزایش درآمد کشاورزی داشته است، گفت: قطعاً این افزایش درآمد باعث افزایش جمع‌آوری زکات در سال جاری می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان کرمان نیز با اشاره به اینکه در سال جاری تاکنون ۲۱.۶ درصد در جمع‌آوری زکات استان رشد داشته‌ایم، گفت: در سال گذشته حدود ۲۰۳میلیارد ریال زکات واجب و ۹۶۱میلیارد ریال زکات مستحبی جمع‌آوری شده که توسط مردم به‌حساب کمیته امداد استان کرمان واریز شده است.

ناصر عسکری‌نژاد با بیان اینکه سلسله نشست‌های زکات تحت عنوان برکت‌آبادی برگزار می‌شود، ادامه داد: تاکنون در ۱۱منطقه استان کرمان این سلسله‌نشست‌ها برگزار شده که در جهت ترویج فرهنگ زکات بسیار اثرگذار بوده است.

عسکری‌نژاد با بیان اینکه از ابتدای سال جاری مبلغ زکات برای ساخت ۱۹خانه عالم، ۵حوزه علمیه، ۲۱حسینیه و فاطمیه هزینه شده است، افزود: ۵۰۵واحد مسکونی برای افراد نیازمند مرمت و بازسازی شده و مبلغ ۸۵۴میلیون ریال برای تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند اختصاص‌یافته است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان کرمان با اشاره به اینکه از جمع‌آوری مبلغ زکات سه زندانی جرایم غیرعمد به مبلغ ۶۲۲میلیون ریال آزاد شدند، بیان کرد: برای ۳۰زوج جوان جهیزیه تهیه شده و مبلغ حدود ۳۵میلیارد ریال برای این مهم اختصاص‌یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 33
  • امروز: 62
  • دیروز: 177
  • هفته: 1,641
  • ماه: 7,895
  • سال: 25,749