برای تأمین زمین، نهضت ملی مسکن صورت گرفت. ۲۷۸ هکتار به محدوده شهر رفسنجان و ۱۰۴ هکتار به سیرجان اضافه می‌شود

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1555

برای تأمین زمین، نهضت ملی مسکن صورت گرفت. ۲۷۸ هکتار به محدوده شهر رفسنجان و ۱۰۴ هکتار به سیرجان اضافه می‌شود
دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری از موافقت شورا با الحاق بیش از ۴۰۰ هکتار اراضی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به محدوده شهرهای رفسنجان، سیرجان و آران و بیدگل خبر داد.
خسرو دانشجو دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری از برگزاری نهمین جلسه شورا عالی شهرسازی و معماری در سال جاری و الحاق بخشی از اراضی به محدوده برخی شهرها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: الحاق اراضی ۲۷۸ هکتاری به محدوده شهر رفسنجان به‌منظور تأمین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در نهمین جلسه شورا باتوجه‌به نیازهای شهر رفسنجان با نظر تمامی اعضا و نظر کمیته فنی شورا، مصوب شد.
معاون معماری و شهرسازی همچنین افزود: الحاق اراضی ۱۰۴ هکتاری به محدوده شهر سیرجان در کرمان برای طرح نهضت ملی مسکن با ملاحظاتی از جمله تأمین سرانه فضای سبز، تأمین سرانه‌های خدماتی، عدم تداخل قانونی با حریم قانونی اراضی پادگان به تصویب رسید.
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: شورای‌عالی شهرسازی و معماری با بلندمرتبه‌سازی در شهر سمنان به شکل پهنه‌ای با اکثریت آرای اعضای اصلی شورا رأی مثبت داد.
به گفته دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری، طرح جامع شهر مبارکه با جمعیتی افزون بر ۹۳ هزار نفر در افق ۱۴۱۷ با رعایت ملاحظاتی همچون تأمین حداقل سرانه ۱۵ متر فضای سبز برای شهر مبارکه، حفظ اراضی کشاورزی و باغ‌های مجموعه شهر مصوب شد.
او تأکید کرد: توصیه مجموعه شورای‌عالی شهرسازی و معماری به شهر مبارکه و مسئولان محلی این بود تا نسبت به گسترش فضای سبز تا جایی که ممکن است توجه داشته باشند و همچنین مقرر شد تا جاده ارتباطی بین شهر مبارکه و کارخانه فولاد مبارکه در حاشیه جاده ارتباطی حتماً توسط فولاد مبارکه درختکاری و آبیاری شود.
دانشجو همچنین از الحاق ۲۶ هکتار اراضی منفصل به شهر آران و بیدگل برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 27
  • امروز: 167
  • دیروز: 158
  • هفته: 2,592
  • ماه: 7,376
  • سال: 24,768