مدیرکل راهداری جنوب‌کرمان تعداد ماشین آلات راهداری را متناسب وسعت جاده‌های جنوب‌ نمی‌داند و حمایت سازمان راهداری و استانداری را خواستار شد. قد ماشین‌آلات راهداری به جاده‌های جنوب نمی‌رسد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1567

مدیرکل راهداری جنوب‌کرمان تعداد ماشین آلات راهداری را متناسب وسعت جاده‌های جنوب‌ نمی‌داند و حمایت سازمان راهداری و استانداری را خواستار شد. قد ماشین‌آلات راهداری به جاده‌های جنوب نمی‌رسد
گزارش | سمیه خدیشی
کاغذوطن – مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده‌ای جنوب کرمان در گفتگو با «کاغذ وطن» پیشرفت و توسعه راه‌های روستایی را در سه سال اخیر چشمگیر عنوان نمود. مجتبی محمودی اعتقاد دارد که جنوب کرمان به دلیل ظرفیت‌‌های معدنی و کشاورزی باید در راههای روستایی و ارتباطی آن با سرعت بیشتری توسعه یابد و از تلاش برای زنده کردن اعتبار از محل محرومیت‌زایی گفت.
محمودی با اعلام اینکه در جنوب کرمان تعداد ۱۷۸ پروژه فعال در حوزه راه‌ها در دست اقدام است، اظهار کرد: در مجموعه راهداری اتمام پروژه‌های مانده بر زمینی که علاوه بر اینکه مطالبه مردم بود تکمیل آنها تاثیر مستقیمی براقتصاد آن منطقه داشت را در اولویت قرار دادم.
او ادامه داد: یکی از مطالبات اصلی مردم منطقه پروژه محور رمشک – فنوج است که در حال حاضرتمام پل‌های ابتدای مسیر ساخته شده و عملیات احداث جاده در حال پیشرفت است.
جاده رمشک – فنوج روبه‌پایان
مجتبی محمودی که چندی پیش وعده اتمام این پروژه را به پایان سال داده بود، افزود: تا یک ماه آینده عملیات زیرسازی این محور به بهره‌برداری می‌رسد و قرارداد مربوط به آسفالت این مسیر نیز منعقد شده است.
مدیرکل راهداری جنوب با اشاره به اینکه طبق وعده امیدواریم که کل مسیر تا قبل از عید زیر بار ترافیکی برود، افزود: پروژه ساخت این جاده با طول ۱۲ کیلومتر از سال ۸۶ شروع شده و در یک سال اخیر محوری که تا قبل از این هیچ‌گونه آسفالتی نداشته، ۴ و نیم کیلومتر آن آسفالت شد.
مجتبی محمودی تکمیل پروژه‌های ناتمامی که، علاوه بر آنکه مطالبه مردمی هستند، پیشرفت آنها بر اقتصاد منطقه تأثیرگذار است را اولویت کاری خود عنوان نمود و افزود: از دیگر پروژه‌ها محور جیرفت – قرقطوییه – رابر است که با حمایت نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس توانستیم پروژه‌ای که ۱۸ سال از شروع آن می‌گذشت را تکمیل کنیم و در حال حاضر راهداری شمال استان در حال تکمیل محور در حوزه خود است.
او پروژه دهکهان – بجگان را از دیگر طرح‌هایی عنوان کرد که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۸۳ شروع شده و ظرف مدت چهار ماه آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
محمودی در ادامه به محور فاریاب – زهمکان – ارزوئیه با طول ۵۵ کیلومتر اشاره کرد و گفت: این طرح از سال ۱۳۸۳ شروع شده و در حال حاضر ۱۸ کیلومتر آن آسفالت و قرار است با مشارکت ایمیدرو و قرارگاه امام حسن (ع) این طرح از بلاتکلیفی در بیاید.
مدیرکل راهداری جنوب پروژه دیگر عقب‌افتاده را محور فاریاب – حُرمه و حاجی‌آباد عنوان نمود و بیان داشت: شروع عملیات اجرایی آن سال ۸۴ است و از طول ۱۹ کیلومتر این محور حدود ۵ کیلومتر آن احداث شده که با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم کار در حال انجام است و با تکمیل این مسیر تردد بین جنوب کرمان و استان هرمزگان آسان‌تر می‌شود.
پروژه منوجان – آباد بی‌بی – به جغین طرح دیگری است که محمودی به آن اشاره می‌کند و می‌گوید: عملیات ساخت آن از سال ۱۳۸۴ شروع شده که ۲ کیلومتر آن سال گذشته انجام شده و هشت کیلومتر هم در حال انجام است و تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.
او به پروژه چاه ابراهیم – طبق نمداد – دازان و چاه ابراهیم به میل فرهاد درمحروم‌ترین نقطه جنوب کرمان در رودبار جنوب هم اشاره کرد و گفت: طول آن ۷۰ کیلومتر است که با اعتبارات استانی جوابگوی ادامه پروژه نبود و با همکاری سپاه پاسداران این محور در حال تکمیل است.
مدیرکل راهداری تکمیل محور جیرفت – فاریاب را تا پایان سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: بیش از ۶ کیلومتر آن انجام شده بود و ۲۳ کیلومتر تعریض و آسفالت شده و عملیات اجرایی ۳۲ کیلومتر دیگر توسط ۲ پیمانکار در دستور کار قرارگرفتن و به‌زودی سومین پیمانکار هم برای تسریع کار مستقر خواهد شد.
کارخانه آسفالت جازموریان راه‌اندازی می‌شود
محمودی از راه‌اندازی کارخانه آسفالت در آینده نزدیک در شهرستان جازموریان خبرداد و گفت: کارخانه آسفالت با ورود قرارگاه بسیج سازندگی کرمان در جازموریان راه‌اندازی می‌شود و با فعال شدن کارخانه آسفالت در این منطقه و استفاده از آسفالت گرم کیفیت جاده‌های احداث شده بالا می‌رود.
محمودی تأمین ایمنی و نصب علائم ترافیکی در جاده را از وظایف راهداری عنوان کرد و گفت: ایمنی اعم از خط‌کشی،، ، نصب تابلو، چراغ‌های چشمک‌زن است و تأمین روشنایی در جاده با اولویت جاده‌های مه‌گیر انجام می‌گیرد چرا که روشنایی هیچ ارتباطی با ایمنی ندارد.
او با بیان اینکه راهداری جنوب کرمان سال را با شعار ایمنی جاده‌ها شروع کرد، گفت: در یک گشت با حضور کارکنان زیر مجموعه راهداری در بازدید جاده‌های جنوب کرمان به بررسی ایرادات جاده‌ها پرداختیم و رفع این نواقص را در اولویت کاری خود قرار دادیم.
تعداد ماشین‌آلات جوابگوی وسعت جاده‌ها نیست
محمودی با بیان اینکه جنوب کرمان رتبه دوازدهم راه‌های جاده‌ای کشور را داراست اظهار کرد: باتوجه‌به وسعت راه‌های منطقه در ظرفیت تعداد ماشین‌آلات راهداری در رتبه آخر قرار داریم و علی‌رغم اینکه حجم عمده‌ای از جاده‌های منطقه کوهستانی است و بایستی برای انجام عملیات جاده‌ای ماشین‌آلات راهداری به تعداد مناسب باشد تا در بحران پاسخگو باشد؛ اما این نقیصه وجود دارد که نیاز به حمایت استان و سازمان راهداری است.
او از اجرای طرحی تحت عنوان «راه سردار» در جنوب کرمان نام برد که بر اساس این طرح با تجمیع ماشین‌آلات شهرستان‌های جنوبی به‌صورت اکیپ‌هایی در منطقه به انجام عملیات های راه‌سازی اقدام شد که این اجرای این منجر به افزایش بهره‌وری و پیشرفت پروژه‌ها شد.
مدیرکل راهداری جنوب همیاری فرمانداران جنوب در این طرح را قابل‌تقدیر دانست و افزود: با اجرای موفق طرح «راه سردار» این طرح موردتوجه سازمان راهداری کشور قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 148
  • امروز: 104
  • دیروز: 137
  • هفته: 1,484
  • ماه: 7,883
  • سال: 26,085