با حضور دادستان کرمان؛ موانع پیشروی تقاطع غیرهمسطح محور بم – دهبکری بررسی شد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1565

با حضور دادستان کرمان؛ موانع پیشروی تقاطع غیرهمسطح محور بم – دهبکری بررسی شد
سُها خدیش- ساخت پل تقاطع غیرهمسطح دِهبَکری از توابع شهرستان بم باهدف حذف یکی از نقاط حادثه‌خیز استان کرمان باگذشت ۱۷ سال از شروع پروژه هنوز تکمیل نشده و این در حالی است که بارها دستگاه قضا دراین‌خصوص ورود کرده تا ضمن برخورد با متخلفان این پرونده، موانع پیشرو را بررسی کند.
به گزارش کاغذوطن، مهدی بخشی دادستان عمومی و انقلاب کرمان در بازدیدی که صبح روز یکشنبه از تقاطع غیرهمسطح محور بم دهبکری داشت در جمع خبرنگاران بیان کرد: در این بازدید موانع موجود بررسی شد تا موانع موجود در راستای اجرای این پروژه برطرف شود.
او اظهار داشت: مقرر شد هفته آینده در جلسه‌ای با حضور مدیرکل راه و شهرسازی، مدیرکل اداره راهداری و حتی شرکت نفت که بحث سوخت را پیمانکاران مطرح می‌کنند برگزار گردد.
دادستان عمومی و انقلاب کرمان عنوان کرد: خروجی جلسه باعث می‌شود اجرای پروژه سرعت گیرد تا هرچه زودتر شاهد کاهش تصادفات در این محور باشیم.
بخشی افزود: با وجود همدلی و وحدتی که بین نهادها در سطح استان و به‌خصوص شهرستان بم وجود دارد پروژه نیز سرعت بیشتری می‌گیرد.
او اضافه کرد: قسمتی از پروژه کار مهندسی و اصولی انجام نشده و همچنین سازمان بازرسی نیز گزارش کرده است که دراین‌خصوص مقرر شد در دادگستری شهرستان بم پرونده‌ای تشکیل شود
به گفته او اقدام عوامل ذی‌ربط موجب تضییع حقوق بیت‌المال شده و باید علت سهل‌انگاری ایجاد شده در این پروژه مشخص گردد تا مقصر این مشکل جبران نماید.
بخشی در خصوص نبود اعتبارات برای پروژه گفت: این موضوع در حیطه استاندار و مجموعه استانداری است و دولت باید پاسخگو باشد؛ زیرا دستگاه قضا در این باره اطلاعی ندارد.
*مشکل ایجاد شده در پروژه حل می‌شود
در ادامه علی عبداللهی معاون راه روستایی اداره کل راهداری نیز در خصوص ترک‌های ایجاد شده در کنار پروژه و در سطح آسفالت پل تقاطع غیرهمسطح دیده شده می‌گوید: این مشکل مربوط به پیمانکار قبلی پروژه است و البته راهداری به‌عنوان کارفرما هنوز پروژه را تحویل نگرفته است و مطمئناً این مشکلات حتماً پیگیری و رفع خواهد شد .
او بیان کرد: این پروژه از ابتدای شروع طرح تاکنون مبلغ یک‌صد میلیارد تومان هزینه برده و در صورت تخصیص اعتبار با همین قرارداد تکمیل می‌شود.
* از برنامه زمان‌بندی جلوتر هستیم
پیمانکار پل تقاطع غیرهمسطح نیز گفت: قرارداد ما در این پروژه هشت‌ماهه است و تنها یک ماه از قرارداد گذشته است که از برنامه زمان‌بندی بسیار جلوتر هستیم.
جعفری مدیر شرکت پالیز دژ آریا ادامه داد: پل‌های سمت دارزین انجام شده است و تا پایان ماه نیز ابنیه مسیر دارزین و خاک‌برداری آن انجام می‌شود .
به گفته او در دو ماه آینده مسیر دارزین– دهبکری باز می‌شود .
پیمانکار پروژه تقاطع غیرهمسطح محور بم دهبکری اضافه کرد: مبلغ قرارداد ۶۵ میلیارد تومان است و تاکنون ۱۰ میلیارد تومان تخصیص‌یافته است.
او می‌گوید در صورت تأمین پروژه فعالیت بیشتری خواهیم داشت و پروژه نیز تعطیل نمی‌شود .
به گزارش کاغذوطن، این پل، محل تلاقی محور بم – دهبکری و مرغک است که جزو حادثه‌خیزترین مناطق استان کرمان محسوب می‌شود و بارها سیستم قضا برای برخورد با تعلل و کم‌کاری در احداث این پروژه که ۱۷ سال از گذشت احداث آن می‌گذرد ورود کرده است .
قرارگرفتن دهبکری در مسیر تردد بم – جیرفت – بندرعباس و جیرفت – کرمان اهمیت خاصی به این پروژه داده و احداث این پل می‌تواند علاوه بر تسهیل در رفت‌وآمد وسایل نقلیه، موجب کاهش تصادفات در سه‌راهی دهبکری به بم و کرمان نیز بشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :