تفاهم‌نامه اجرای فیبر نوری در بم منعقد شد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1595

تفاهم‌نامه اجرای فیبر نوری در بم منعقد شد
سُها خدیش- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان گفت: با پیگیری‌های انجام شده و توافق با وزیر ارتباطات، اجرای فیبر نوری طی تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری‌ها در شهرستان بم آغاز می‌شود که با اجرای فیبر نوری، بم هآب (مرکزیت) منطقه شرق استان کرمان می‌شود.
حسین ساجدی فر در حاشیه نشست عقد قرارداد حفر فیبر نوری در شهرستان بم در جمع خبرنگاران افزود: عملیات اجرایی این طرح که بستر بسیاری از فعالیت‌ها خواهد بود با برنامه زمان‌بندی مشخص در شهر کرمان آغاز شده و بعد از سالروز زلزله پنجم دی‌ماه در بم نیز آغاز می‌شود که امیدواریم تا پایان دی‌ماه نیز به پایان برسد.
او ادامه داد: این عملیات در بم به طول ۱۱۰ کیلومتر است و در همین راستا تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری‌های بم و بروات مبنی بر آغاز عملیات در شهرستان بم منعقد شده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان اظهار داشت: با اجرای این عملیات شهر بم هآب یا مرکزیت منطقه شرق این استان می‌شود، یعنی تمام فیبر شهرهای شرقی کرمان باید به مرکز پی‌سی pc بم متصل شود.
او عنوان کرد: بم به لحاظ فنی و موقعیت زیرساختی، مرکز شهرهای شرقی قرار می‌گیرد و حتی با ظرفیت ایجاد شده، این شهرستان شاید بخش‌هایی از استان سیستان و بلوچستان را هم حمایت کند.
ساجدی فر تأکید کرد: بعد از عملیات حفاری مراحل فنی طرح انجام می‌شود و شهروندان می‌توانند در سال آینده از سرویس‌دهی آن استفاده کنند.
او در پاسخ به چرایی تأخیر در اجرای این طرح و اینکه قرار بود این عملیات سال گذشته در بم انجام شود گفت: یک‌سری تعهدات در سایر استان‌ها اضافه شد که همین امر موجب شد در اجرای این پروژه تأخیر ایجاد و کار در استان کرمان دیرتر آغاز شود.
مدیرکل ارتباطات و فناوری استان کرمان همچنین در پاسخ به اینکه مخابرات نیز تقاضای انجام عملیات فیبر نوری در شهرستان بم را دارد، گفت: اختیار با شهرداران است که با چه شرکتی کار را انجام دهند؛ زیرا این پروژه متعلق به دولت است و مخابرات به‌عنوان بخش خصوصی و همچنین سایر اپراتورها می‌توانند با شهرداری‌ها قرارداد ببندند و همچنین سایر اپراتورها می‌توانند در پروژه‌های مشابه ورود کنند.
در ادامه سید ایمان میری مدیرعامل شرکت‌های وب که این طرح را در استان کرمان انجام می‌دهد گفت: حفاری این عملیات به‌صورت زمینی و تا شعاع ۳۰۰ متری و بر اساس استاندارد کمیسیون تنظیم مقررات است.
او افزود: پیش‌بینی ما بر اساس طرح اولیه ۱۱۰ کیلومتر است و امیدواریم قبل از پایان دی‌ماه به انجام برسد تا مردم بتوانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن با برنامه دولت از این سرویس خوب بهره‌مند شوند.
میری عنوان کرد: عرض حفاری بین هشت تا ۱۰ سانتی‌متر و ارتفاع آن نیز ۳۰ تا ۴۰ سانتی‌متر است که حفاری، پرکردن و بتن کردن بر عهده ما است؛ اما ترمیم و آسفالت حفاری‌ها برعهده شهرداری‌ها است.
مدیرعامل شرکت‌های وب بیان کرد: شهرداری‌ها در ۲ قالب می‌توانند از این طرح بهره‌مند شوند و این طرح یک مدل مشارکتی است که مراکز شهرستان تا سه درصد و شهرهای کوچک تا ۲ درصد از درآمد می‌توانند بهره‌مند شوند و مدل دیگر اینکه شهرداری‌ها می‌توانند به‌صورت هزینه‌ای که کمیسیون مشخص کرده به‌ازای هر متر طول ۵۰۰ هزار ریال دریافت کنند.
میری می‌گوید شهرداری بم بر اساس طرح بلندمدت و مشارکتی یعنی سه درصد از درآمد و شهرداری بروات نیز بر اساس مشارکت و ۲ درصد درآمد را در این طرح انتخاب کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 83
  • امروز: 48
  • دیروز: 157
  • هفته: 1,449
  • ماه: 7,859
  • سال: 25,892