مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمان: کشاورزان کرمانی برای نصب کنتور هوشمند وام بدون‌بهره دریافت می‌کنند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1640

مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمان: کشاورزان کرمانی برای نصب کنتور هوشمند وام بدون‌بهره دریافت می‌کنند
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان گفت: «به کشاورزان استان برای نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌های کشاورزی تسهیلات بدون بهره پرداخت می‌شود».
حمید علیدادی‌سلیمانی با بیان این‌که بر اساس قانون کلیۀ چاه‌ها بایستی به کنتور مجهز شوند افزود: «به‌منظور اعطای تسهیلات یک تفاهم‌نامه با بانک کشاورزی منعقد شده تا کشاورزانی که در تأمین منابع مالی برای نصب کنتور دچار مشکل هستند، بتوانند از مزایای این طرح برای نصب کنتور بر روی چاه‌های خود استفاده کنند».
او ادامه داد: «سقف تسهیلات پرداختی به کشاورزان ۷۰ درصد مبلغ هزینۀ خرید و نصب کنتور است که کشاورزان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از این تسهیلات به مدیریت منابع آب شهرستان محل سکونت خود مراجعه کنند».
به گزارش روابط‌عمومی شرکت آب منطقه‌ای کرمان، علیدادی‌سلیمانی گفت: «نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌های کشاورزی، به‌منظور نظارت بر میزان برداشت آب و حفاظت از منابع آب زیرزمینی از اهمیت بالایی برخوردار است».
او با بیان اینکه تسهیلات به‌صورت قرض‌الحسنه و بدون بهره است اظهار کرد: «کشاورزان می‌توانند با مراجعه به شعب بانک کشاورزی درخواست خود را تنظیم و تسهیلات خرید کنتور هوشمند آب را دریافت کنند». مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان با بیان اینکه به چاه‌های بدون کنتور هوشمند آب هیچ‌گونه خدماتی ارائه نخواهد شد، افزود: «باتوجه‌به محدودیت منابع مالی برای اعطای تسهیلات، ضروری است کشاورزان هر چه سریع‌تر از این فرصت برای نصب کنتور استفاده کنند».
او اظهار کرد: «نصب کنتور هوشمند روی چاه‌های آب سبب کنترل و نظارت بر میزان برداشت آب‌های زیرزمینی شده و از اضافه برداشت منابع آب زیرزمینی جلوگیری خواهد کرد».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :