مدیر عامل مخابرات: افزایش تعرفه تلفن ثابت واحدهای تجاری در ۱۴۰۳

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1655

مدیر عامل مخابرات: افزایش تعرفه تلفن ثابت واحدهای تجاری در ۱۴۰۳
سلطانی مدیرعامل مخابرات از احتمال افزایش تعرفه تلفن ثابت واحدهای تجاری در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: ورشکسته نیستیم اما درآمدهایمان کفاف توسعه را نمی‌دهد.
مجید سلطانی مدیرعامل مخابرات در گفتگو با بازار با اشاره به افزایش هزینه‌های مخابرات در طول سال‌های گذشته می‌گوید: از سال ۸۸ که مخابرات خصوصی شد تا سال ۱۴۰۰ به دلیل رشد شدید تورم، هزینه‌های نیروی انسانی شرکت ۱۳ برابر و در موضوع تجهیزات ارزی-ریالی هزینه‌ها تقریبا ۲۰ برابر و در حوزه ارزی (براساس ارز ۲۸۵۰۰) هزینه‌ها ۳۰ برابر شده است. در طرف مقابل درآمد مخابرات در بحث مکالمات صوتی نه تنها طی ۱۲ سال اخیر افزایش پیدا نکرده است بلکه درآمد سالیانه در حوزه تلفن‌های ثابت از ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به ۱۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است.
او در پاسخ به این سوال که آیا مخابرات یک شرکت ورشکسته است، گفت: ورشکسته نیستیم اما درآمدهایمان کفاف توسعه را نمی‌دهد. بدون شک اگر یک توازنی بین درآمد هزینه‌های اپراتورها صورت گیرد، نفع آن برای اقتصاد کشور خواهد بود.
مدیرعامل مخابرات با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ تغییراتی را در بخش تعرفه خانگی تلفن ثابت شاهد بودیم، ادامه داد: بر اساس توافقاتی که با سازمان تنظیم مقررات صورت گرفته تغییراتی را در بخش تجاری تلفن ثابت برای سال آینده خواهیم داشت.
او که تغییر قیمت تعرفه تلفن ثابت مشترکین تجاری را طبیعی می داند، گفت: در همه جای دنیا بین تعرفه مشترکین عادی و خانگی با مشترکین عادی متفاوت بوده و فاصله معنا داری بین آنها وجود دارد.
مدیرعامل مخابرات با بیان اینکه هم اکنون واحدهای تجاری بر اساس تعرفه خانگی سرویس دریافت می کنند، افزود: در جلسات و تفاهم نامه‌های امضا شده با سازمان تنظیم مقررات قرار بر این شده که از محل تعرفه واحدهای تجاری به اپراتورها کمک‌هایی صورت گیرد.
او با تاکید بر اینکه باید نگاه به مشرکین تجاری در بخش باند پهن و صوت با مشترکین خانگی متفاوت باشد، اظهار داشت: چون افزایش تورم را در کشور شاهد هستیم می توان از بخش تجاری این زیان اپراتورها جبران شود تا توسعه را بتوانیم با سرعت بیشتری دنبال کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 103
  • امروز: 105
  • دیروز: 157
  • هفته: 1,506
  • ماه: 7,916
  • سال: 25,949