رئیس‌کل دادگستری: استان کرمان در زمینه رفع تصرف اراضی ملی در کشور پیشتاز است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1672

رئیس‌کل دادگستری: استان کرمان در زمینه رفع تصرف اراضی ملی در کشور پیشتاز است
رئیس‌کل دادگستری استان کرمان با بیان این مطلب که استان کرمان در زمینه رفع تصرف اراضی دولتی در کشور پیشتاز بوده، گفت: در سال جدید با همکاری سازمان‌های متولی از تصرف غیرقانونی اراضی ملی و منابع طبیعی کشور جلوگیری خواهد شد و با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم حمیدی در جلسه شورای معاونان دادگستری استان کرمان اظهار کرد: در سال گذشته اقدامات خوبی در دادگستری استان صورت گرفت و در بسیاری از شاخص‌ها پیشتاز بوده است. البته نقاط ضعفی هم وجود داشت که بایستی با کار جهادی در جهت حل مشکلات و موانع گام برداشت .
او کنترل و کاهش وقوع جرائم، دعاوی و آسیب‌های اجتماعی را از اهداف دادگستری کل استان کرمان در سال جدید نام برد و گفت: در راستای این هدف، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم برنامه‌های مدون و کاربردی را در پیش رو دارد.
حمیدی اقدامات شورای حل اختلاف در سال گذشته را مطلوب خواند و اظهار کرد: از دیگر اهداف پیش روی دادگستری کل استان کرمان و معاونت توسعه حل اختلاف، در سال جدید، حل خصومت و توسعه صلح و سازش است.
رئیس‌کل دادگستری استان کرمان بر نظارت و پیگیری بیشتر پرونده‌های حقوق عامه تأکید کرد و گفت: شورای حفظ حقوق بیت‌المال در سال جاری باتوجه‌به اهمیت پرونده‌های مربوط به محیط‌زیست، منابع طبیعی، توزیع عادلانه آب، هوای پاک و رفع تصرفات اراضی ملی و کشاورزی، این موارد در دستور کار قرار خواهد داشت.
او نظارت بر امور ثبتی و حد نگار، نظارت بر امور فرهنگی و اجتماعی، نظارت بر امور تولیدی و اقتصادی و نظارت بر امور مرتبط با دستگاه‌های اجرایی را از دیگر موضوعات حقوق عامه‌ای دانست که در سال جدید پیگیری خواهد شد.
حمیدی با بیان این مطلب که استان کرمان در زمینه رفع تصرف اراضی دولتی در کشور پیشتاز بوده، تصریح کرد: در سال جدید با همکاری سازمان‌های متولی از تصرف غیرقانونی اراضی ملی و منابع طبیعی کشور جلوگیری خواهد شد و با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
رئیس‌کل دادگستری استان کرمان وجود پرونده‌های مسن را یکی از دلایل نارضایتی مردم برشمرد و گفت: در سال گذشته مقرر بود ۲۳۰۰ پرونده مسن تعیین تکلیف شود، اما با تلاش همکاران قضائی و اداری موفق به کسر ۳۳۵۴ پرونده شدیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 50
  • امروز: 97
  • دیروز: 177
  • هفته: 1,676
  • ماه: 7,930
  • سال: 25,784