توسعه و ترویج مصرف بهینه و متعادل کودهای کشاورزی در سال ۱۴۰۲

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1678

توسعه و ترویج مصرف بهینه و متعادل کودهای کشاورزی در سال ۱۴۰۲
به گزارش کاغذوطن و به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی
مهندس حمید رسولی، عضو هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، با اشاره به آخرین دستاوردها و عملکرد شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در سال ۱۴۰۲ در زمینه توسعه و ترویج مصرف متعادل و بهینه کودهای پایه توسط کشاورزان، پرداخت و گفت: در زمینه تأمین و توزیع کودهای فسفاته ما حدود ۴۶ درصد نسبت به سال قبل، رشد مصرف داشتیم و در کودهای پتاسه نیز ۶۹ درصد رشد را شاهد بوده‌ایم.
او افزود: در مورد کودهای ازته نیز همیشه مصرف ما در حد استاندارد بوده و نسبت به سال قبل تنها ۲ درصد رشد داشته‌ایم و البته نیازی هم به رشد بیشتر وجود ندارد؛ زیرا برنامه خود را به طور کامل عملیاتی می‌کنیم و در صدد رشد بیشتر نیستیم .
رسولی ادامه داد: اما این امر در مورد کودهای فسفاته و پتاسه صدق نمی‌کند و دنبال افزایش مصرف این کودها در سطح کشور به‌منظور افزایش کمیت و کیفیت محصولات تولیدی کشاورزی و همچنین مبارزه بهتر با انواع تنش‌های بیماری و محیطی هستیم.
عضو هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی عنوان کرد: در حال حاضر مصرف بخش کشاورزی کشور در زمینه کودهای پتاسه و فسفاته مطابق برنامه‌های امسال ما، حدود ۸۰۰ هزار تن است که اگر بخواهیم این میزان را به سطح استانداردهای جهانی برسانیم، بایستی تا میزان یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن آن را افزایش دهی که پیش‌بینی ما این است سال آینده این عدد را به حدود یک تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن افزایش دهیم.
او اضافه کرد: در مصرف کودهای فسفاته و پتاسه، کمی مصرف آن کمتر از نرم جهانی است و باید کشاورزان ما کودهای بیشتری مصرف بکنند.
به گزارش کاغذوطن، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی یکی از مهم‌ترین شرکت‌های زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی است که به‌عنوان اولین و بزرگ‌ترین زنجیره تأمین و توزیع نهاده‌های کشاورزی در ایران، وظیفه بسیار مهم تهیه، تأمین و توزیع انواع نهاده‌های کشاورزی شامل کودهای یارانه‌ای، سم و بذر را در سطح کشور برعهده دارد.
این شرکت تاکنون این وظیفه حساس خود را به بهترین نحو ممکن در سطح کشور انجام داده و علی‌رغم وجود تمامی مشکلات در چند سال اخیر و همچنین اثرات جنگ اوکراین بر بازار جهانی نهاده‌های کشاورزی، تاکنون توانسته است تمامی کودهای موردنیاز بخش کشاورزی کشور را به‌موقع تأمین نموده و در اختیار کشاورزان در اقصی‌نقاط کشور قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 90
  • امروز: 71
  • دیروز: 157
  • هفته: 1,472
  • ماه: 7,882
  • سال: 25,915