مددجویان بهزیستی در قلعه‌گنج علی‌رغم پرداخت سهم آورده خود، ۸ ماه در انتظار وعده دریافت کولرگازی مانده‌اند. وعده زمین‌مانده تامین کولر در آستانه گرما

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1680

مددجویان بهزیستی در قلعه‌گنج علی‌رغم پرداخت سهم آورده خود، ۸ ماه در انتظار وعده دریافت کولرگازی مانده‌اند. وعده زمین‌مانده تامین کولر در آستانه گرما
گزارش | ادیب جرگه‌حیدری
مدیرکل بهزیستی استان: متأسفانه شریک اجتماعی سازمان را تنها گذاشت و به دنبال نیکوکاری برای خرید کولرگازی هستیم.
کاغذ وطن – حمایت از افراد تحت پوشش بهزیستی به‌عنوان قشر آسیب‌پذیر جامعه یکی از سیاست‌هایی است که دولت دنبال می‌کند. سازمان بهزیستی به‌عنوان نهادی است که در ارتباط مستقیم با این جامعه هدف قرار دارد و به دنبال رفع نیازهای مددجویان بهزیستی فعالیت می‌کند.
سال گذشته اداره بهزیستی استان کرمان با هدف کمک به خانواده‌های مددجویان در جهت رفع نیاز این قشر کم‌درآمد به وسایل خنک‌کننده برای گذران از فصل گرما اقدام به واگذاری کولرهای گازی کرد.
درهمین راستا برای اعطای کولرگازی به مددجویان طی مراحلی نام‌نویسی انجام گرفت و قرار شد پنجاه‌درصد هزینهٔ کولرگازی را مددجو پرداخت کند و پنجاه‌درصد آن را سازمان بهزیستی واریز کند و بعد از اینکه دستگاه کولرهای گازی خریداری شد، به مددجویان که نام‌نویسی کردند، اعطا شود.
از قلعه گنج بیش از ۹۴۰ نفر مددجو برای دریافت کولرگازی ثبت‌نام و هزینه مربوط را پرداخت کردند.
اما با گذشت بیش از ۸ ماه هنوز از اعطای کولرهای گازی به مددجویان خبری نشده است و گله و انتقاد مددجویان شش شهرستان جنوب کرمان که در انتظار دریافت این کولرهای گازی بودند در فضای مجازی انتشار یافت.
جنوب کرمان به‌واسطه شرایط آب‌وهوایی زودتر از بیشتر قسمت‌های کشور به استقبال گرما می‌رود و شدت گرما به نحوی است که گذران بدون وسایل خنک‌کننده غیرممکن است، حالا خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی بالاخص این حدود هزار خانوار که کمتر از یک سال در صف انتظار کولرگازی مانده‌اند نگران از رسیدن فصل گرما بدون تحقق وعده بهزیستی هستند.
مدیرکل بهزیستی استان در اولین روز هفته جاری در سفر به شهرستان قلعه گنج در جلسه‌ای با مسئولان محلی در مورد طرح تأمین کولرهای گازی به شهرستان قلعه گنج توضیحاتی داد.
علیرضا وحیدزاده گفت: موضوع کولرهایی بود که حول‌وحوش مردادماه و شهریورماه ۱۴۰۲ از طرف سازمان بهزیستی کشور، طی یک طرحی در استان‌های جنوبی و شهرستان‌های که دمای گرمای بالایی را داشتند، ارائه شد و بر مبنای آن، اگر پنجاه‌درصد با مشارکت مردمی و مددجویان برای خرید هر یک دستگاه کولر تأمین شود و پنجاه‌درصد مابقی را سازمان بهزیستی یا شریک اجتماعی سازمان متقبل می‌شود.
وحیدزاده، اظهار کرد: اتفاقی که آن زمان افتاده بود بهزیستی شریک اجتماعی را از دست داد، اما مردم محلی و افراد واجد شرایط سهم خود یعنی پنجاه‌درصد قیمت کولر گازی‌ها را پرداخت کرده بودند.
مدیرکل بهزیستی افزود: در آن زمان مدل ۱۲ هزار کولرگازی تقریباً بین ۱۵ الی ۱۶ میلیون تومان قیمت داشت که ۷ میلیون و پانصد هزار تومان این مبلغ را مددجویان بابت دریافت کولر پرداخت کرده بودند و اخلاقی هم نبود که بهزیستی پول را به مددجویان برگرداند چرا که بهزیستی به‌عنوان مددکار هست و موظف هستیم به هر شکلی کولر را تأمین کنیم، چون معلولان جامعه هدف ما بودند و ما اقدام به پیگیری موضوع کردیم و سازمان یک سهمی را خودش تأمین کرد و یک سهمی را هم قرار شد که از صنایع و معادن پیگیری کنیم.
علیرضا وحیدزاده بیان داشت: صنایع معادن یک بخش کوچکی از هزینه را پرداخت کرد و یک‌بخشی را هم قرار است در آینده پرداخت کند.
او ادامه داد: رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز پیگیر موضوع است و هم جناب فداکار، استاندار کرمان و هم نماینده‌های مجلس همگی پیگیر هستند مابقی پول را مهیا کنند.
مدیرکل بهزیستی عنوان کرد: در مجموع بهزیستی استان کرمان چهار هزار نفر برای دریافت کولرگازی نام‌نویسی کردند. هیچ استانی در این حجم نام‌نویسی نداشته است و ۴ هزار کولرگازی و هر کولرگازی ۱۵ میلیون تومان واقعاً اعتبار زیادی می‌خواست، البته هفت میلیون و پانصد تومان مددجویان پرداخت کرده بودند متأسفانه شریک اجتماعی سازمان که قرار بود نصف قیمت کولر را پرداخت کند، رها کرد و رفت و الان هم تعداد کمی دیگر باقیمانده و به هر خیری هم که مراجعه و صحبت کردیم؛ چون حجم کولرها زیاد بود خیرین هم کمک نکردند و الان نیز پول مددجویان و سهم پرداختی سازمان و شرکت صنایع ملی مس در حساب مشارکت‌های بانک ملی مرکزی دست‌نخورده باقی‌مانده است و همه چیز هم شفاف و روشن است.
دررابطه‌با این موضوع رئیس اداره بهزیستی قلعه گنج نیز گفت: ۹۴۳ نفر مددجو بهزیستی قلعه گنج مبلغ هفت میلیون و پانصد هزارتومان یعنی نصف یا پنجاه‌درصد قیمت کولرگازی را پرداخت کردند.
احمد موسی‌زاده افزود: قلعه گنج در کل سه هزار نفر مددجو دارد که در حوزه‌ی توان‌بخشی و حوزه‌ی اجتماعی یعنی همسر زندانی و خانم‌های مطلقه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 162
  • امروز: 157
  • دیروز: 137
  • هفته: 1,537
  • ماه: 7,936
  • سال: 26,138