قریب به ۶ هزار متهم قاچاق کالا و ارز در استان کرمان دستگیر شدند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1681

قریب به ۶ هزار متهم قاچاق کالا و ارز در استان کرمان دستگیر شدند
دادستان کرمان از تشکیل ۵ هزار و ۳۰۷ فقره پرونده قاچاق کالا و ارز در دادسراهای استان کرمان خبر داد و گفت: دراین‌ارتباط ۵ هزار و ۹۳۶ متهم دستگیر شدند.
مهدی بخشی در جلسه شورای معاونین دادگستری استان کرمان، برخورد با اراذل‌واوباش و عواملی که باعث ایجاد ناامنی در جامعه می‌شوند را از اولویت‌های کاری دادستانی عنوان کرد و اظهار داشت: در یک سال اخیر علاوه بر تشکیل بانک اطلاعات اراذل‌واوباش، با اقدامات نهادهای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی تعداد ۵۱۲ نفر از مجرمین خطرناک و اراذل‌واوباش شناسنامه‌دار در سطح استان شناسایی و دستگیر شدند.
او بیان کرد: طبق اعلام رسمی دادستانی کل کشور، استان کرمان جزو استان‌های برتر در خصوص نحوه تعیین اموال توقیفی از قاچاقچیان و رسیدگی به پرونده‌های قضائی مرتکبین جرائم موضوع قانون مبارزه با مواد مخدر است.
او با اشاره به اینکه در یک سال گذشته بیش از ۲۶۸ هزار و ۸۶ فقره پرونده در دادسراهای سراسر استان کرمان مورد رسیدگی قرار گرفته است، گفت: قضات و کارکنان دادسراهای استان کرمان نسبت به مدت مشابه سال قبل‌تر ۱۲ درصد بیشتر پرونده مختومه کرده‌اند.
بخشی افزود: در یک سال گذشته ۱۰۵ هزار و ۸۱۱ فقره گواهی سوءپیشینه در دادسراهای سراسر استان صادر شده که شاهد افزایش ۲۳ درصدی صدور گواهی سوءپیشینه در ۱۲ ماه سال ۱۴۰۲ نسبت به زمان مشابه در سال ۱۴۰۱ هستیم.
او با بیان اینکه در راستای حرکت به سمت قوه قضائیه هوشمند و تمام الکترونیک در سال گذشته بیش از ۵۷۰ هزار و ۴۱۸ فقره اوراق قضایی در دادسراهای استان به‌صورت الکترونیک ابلاغ شده است، ادامه داد: در این مدت شاهد افزایش ابلاغ‌های الکترونیک از ۹۴ درصد به ۹۵ درصد بوده‌ایم.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با اشاره به ارتباط الکترونیک مجموعه دادستانی با زندان، گفت: بیش از ۹۰ درصد دادرسی‌ها در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با زندان به‌صورت ارتباط الکترونیک است و این امر از اعزام حضوری مددجویان به زندان‌ها جلوگیری کرده است.
وی با اشاره به اینکه شنیدن صدای مردم همواره در اولویت کار دادستانی است، افزود: در یک سال اخیر نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن میزان ملاقات مردمی‌های دادستان و معاونین ۲۷ درصد رشد داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 143
  • امروز: 92
  • دیروز: 137
  • هفته: 1,472
  • ماه: 7,871
  • سال: 26,073