در پنج ماهه ابتدای سال. ثبت بیش از سه هزار مزاحمت تلفنی برای اورژانس بم

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1754

در پنج ماهه ابتدای سال. ثبت بیش از سه هزار مزاحمت تلفنی برای اورژانس بم
سُها خدیش- رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر مرکز حوادث دانشگاه علوم پزشکی بم گفت: در پنج ماهه امسال ۶۳ هزار و ۹۶۹ تماس با مرکز فوریت های پزشکی این شهرستان گرفته شده که از این تعداد سه هزار و ۳۸۲ تماس آن مزاحمت تلفنی بوده است.
دکتر حمید بارانی در نشست خبری اظهارداشت: در پنج ماه ابتدای سال جاری ۶۳ هزار و ۸۶۹ بار تلفن‌های اورژانس بم به صدا در آمد که از این تعداد یک هزار و ۲۴ تماس مشاوره بوده و ۱۰ هزار و ۶۶ تماس نیز منجر به اعزام آمبولانس شده است .
او بیان کرد:اورژانس پیش بیمارستانی بم ۱۲ هزار و ۵۷۳ فوریت در پنج ماهه امسال داشته است که از این تعداد سه هزار و ۲۵۸ تماس مربوط به حوادث مرتبط با حمل و نقل و همچنین یک هزار و ۴۲۵ تماس آن مرتبط با حوادث غیرمرتبط با حمل و نقل بوده است .
او ادامه داد: در حال حاضر در مجموعه شرق استان با راه اندازی پایگاه فرودگاه بم در نزدیکی ارگ جدید، تعداد پایگاه های مرکز فوریت های پزشکی به عدد ۲۳ رسیده است.
دکتر بارانی عنوان کرد: از تعداد کل پایگاه‌ها هشت پایگاه شهری و ۱۵ پایگاه جاده ای است.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی بم خاطرنشان کرد: واقعیت امر این است که فرسودگی ناوگان یکی از مهمترین چالش‌های فعلی ما محسوب می شود و شرق استان کرمان از این مسئله رنج می برد.
دعوت از خیران برای خرید آمبولانس
دکتر بارانی افزود: ۲۲ آمبولانس در پایگاه های ما وجود دارد که مستهلک شده اند و با هزینه تعمیرات آن ها را سرپا نگه داشته و به سختی خدمات ارائه می دهیم.
او با اشاره به اهمیت خدمات اورژانس در نجات جان بیماران و به‌عنوان پیشانی نظام سلامت، بر ضرورت توسعه زیرساختی در این زمینه تاکید کرد و گفت: از خیران برای مشارکت مجموعه سلامت برای خرید آمبولانس دعوت می‌کنیم تا در این اقدام خیرخواهانه شرکت کنند.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی بم اظهارداشت: شرق استان کرمان به ۱۰ پایگاه نیاز دارد که پنج پایگاه آن مصوب شده و امیدواریم به زودی تمام پایگاه‌های امداد جاده‌ای در شهر تصویب و به بهره‌برداری برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 0
  • امروز: 11
  • دیروز: 138
  • هفته: 749
  • ماه: 4,019
  • سال: 44,043