پافشاری دکتر حمزه بر تقسیم استان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 599

پافشاری دکتر حمزه بر تقسیم استان
نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان: وزارت کشور را موظف کنید تا هر چه سریع‌تر لایحه تقسیم استان کرمان و ایجاد استان کرمان جنوبی را تهیه و تقدیم کند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان و رییس ستاد انتخابات استان با انتقاد از بحث های تقسیم استان کرمان در آستانه انتخابات مجلس گفت: بحث تقسیم استان کرمان کاملا منتفی است و صحبت از این مباحث در آستانه انتخابات مجلس، ضمن دامن زدن به اختلافات، می تواند نوعی تخلف تلقی شود.

این یک شعار و وعده انتخاباتی نیست یک درخواست است

دکتر حمزه نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان به«کاغذوطن»در خصوص اظهارات معاون سیاسی استاندار کرمان مبنی بر تقسیم شدن استان کرمان گفت: این که شعار انتخاباتی و وقول و وعده نیست فقط یک درخواست از مقامات عالی کشور است امیدوارم آقایان این را بپذیرند . دکتر احمد حمزه افزود: به هرحال من نماینده مردم هستم و محرومیت در جنوب کرمان بیداد می کند و برای کم شدن محرومیت از این منطقه این طرح بهتر است اجرا شود.حمزه تاکید کرد: وظیفه خود می دانم این تقاضا را از وزارت کشور داشته باشم. معاون استاندار هم نظرش را گفته که در آستانه انتخابات نباید این اتفاق بیفتد.

وزارت کشور را موظف کنید تا هر چه سریع‌تر لایحه تقسیم استان کرمان را تقدیم کند

حمزه هفته قبل در نطق قبل از دستور خود گفته بود: جنوب کرمان با وسعتی معادل 40 هزار کیلومتر مربع از بسیاری از استان‌های کشور بزرگ تر بوده و یکی از قطب های اصلی کشاورزی کشور است، سرانه مصرف هر ایرانی از تولیدات جنوب کرمان بیش از 50 کیلوگرم است که مایه افتخار مردم مظلوم کرمان بوده که حاصل دست‌رنجشان زینت بخش سفره مردم است.اما چه بگوییم که این منطقه علیرغم حجم عظیم تولید، به دلیل نابسامانی تولید و عرضه و مدیریت نادرست در حال و گذشته هنوز عنوان محروم ترین نقطه کشور را یدک می‌کشد. هر چند روند توزیع  در منطقه ما غالباً سنتی است که این امر را نیز حاصل کم توجهی مسوولان و مدیران ارشد کشور است اما به لطف شرایط خدادادی، همت و تلاش مردم سختکوش این دیار، سالانه 5 میلیون تن انواع محصولات در این منطقه تولید می شود.اما متأسفانه به دلیل نبود برنامه مدون برای رفع محرومیت از جنوب کرمان و نبود برنامه‌ای جامع برای توسعه جنوب کرمان فاصله این مناطق از مناطق توسعه یافته کشور روز به روز در حال افزایش است.وی ابراز داشت: اولین و مهم ترین گام برای تغییر شرایط و حرکت مناسب تر در مسیر توسعه در جنوب کرمان استقلال نواحی جنوبی کرمان و تشکیل استان کرمان جنوبی است.حمزه افزود: استان کرمان پهناورترین استان کشور است و فاصله شمالی‌ترین نقطه تا جنوبی‌ترین نقطه آن حدود 900 کیلومتر است.جنوبی‌ترین نقطه آن در شهرستان قلعه گنج از مرکز استان حدود 600 کیلومتر فاصله دارد. این بعد مسافت همراه با نبود زیرساخت ها و به ویژه راه ارتباطی مناسب مانع اعمال صحیح مدیریت و توزیع مناسب منابع در جنوب کرمان می شود، اگر می خواهید مردم مظلوم و محروم جنوب کرمان را یاری کنید بسم الله. وی ادامه داد: اولین گام استقلال مدیریتی منطقه است. وزارت کشور را موظف کنید تا هر چه سریع‌تر لایحه تقسیم استان کرمان و ایجاد استان کرمان جنوبی را تهیه و تقدیم کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 50
  • امروز: 164
  • دیروز: 349
  • هفته: 2,148
  • ماه: 5,869
  • سال: 22,012