آمار سوانح جاده‌ای جنوب بیشتر از میانگین

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 873

آمار سوانح جاده‌ای جنوب بیشتر از میانگین

*محمدی مدیر مركز فوريت‌هاي پزشكي جنوب استان:  تقریبا حدود 33 درصد از ماموریت‌های اورژانس در جنوب، ماموریت‌های تصادفی بوده که حدود 10 درصد از نرم کشوری بیشتر است.

*اورژانس هوایی جنوب استان مصوب شده اما هنوز قابلیت اجرایی پیدا نکرده است.

نجمه سعیدی | حوادث رانندگی سالانه جان بسیاری از هموطنانمان را به خطر انداخته و هزینه‌های بسیاری را نیز به جامعه تحمیل کرده است. جنوب کرمان هم بی نصیب از این حوادث نبوده و اخبار تکراری تصادفات شهری و جاده ای در این منطقه، موردی است که نمی توان به آن بی توجه بود. ابراهیم محمدی مدیر مركز فوريت‌هاي پزشكي جنوب استان کرمان در مورد آمار حوادث رانندگی و ماموریت های تصادفی اورژانس جنوب به کاغذ وطن گفت:  بر اساس آمار ماموریت‌هایی که در سال داریم، تقریبا 33 درصد ماموریت‌های اورژانس جنوب، تصادفی است،  در کشوراین آمار چیزی حدود 23 درصد است و در نتیجه در جنوب، ماموریت‌های تصادفی حدود 10 درصد  بیشتر از نرم کشوری  است. این آمار نتیجه آمار بالای تصادفات منطقه است. دکتر محمدی می گوید: یکی از دلایلی که تصادفات جاده‌ای در جنوب استان بیشتر می‌شود، نبود تعداد کافی بزرگراه در جنوب است، تنها بزرگراهی که در جنوب وجود دارد، بزرگراه جیرفت، کهنوج و جیرفت به منوجان است و  بقیه جاده‌های جنوب کرمان یا جاده‌های اصلی و یا جاده‌های فرعی هستند خصوصا جاده‌های فرعی روستایی زیادی داریم که حادثه آفرینند. مدیر مركز فوريت‌هاي پزشكي جنوب ادامه می دهد: مردم  هم به مقررات راهنمایی و رانندگی خیلی توجه نمی‌کنند و این موضوع و نزدیکی زمین‌های کشاورزی به جاده‌ها در افزایش تصادفات بی تاثیر نیست.  به گفته محمدی این موضوع که جنوب استان حد فاصل و راه ارتباطی چند استان است هم در افزایش تصادفات تاثیر دارد. ابراهیم محمدی یادآور شد: نوع خودروهای شخصی هم در رخ دادن حوادث جاده ای بی تاثیر نیست ، در جنوب کرمان  با توجه به شرایط اقتصادی مردم، اکثر خودرو ها پراید یا نهایت پژو 405 است که در حوادث جاده ای آسیب فراوانی می بینند.مدیر مركز فوريت‌هاي پزشكي جنوب استان ضمن اشاره به آمار بالای قاچاق سوخت و انسان در جنوب کرمان ، می گوید: خصوصا  در محور رودبار به ایرانشهر قاچاق سوخت و قاچاق انسان بسیار رخ می دهد و  ماشین هایی که سوخت قاچاق می کنند معمولا بدون پلاک و با سرعت زیاد رانندگی کرده و احتیاط نمی کنند و باعث تصادف می‌شوند.

 جایگاه‌های ویژه برای جابه‌جایی بیماران کرونایی

 ابراهیم محمدی در مورد اورژانس هوایی جنوب استان می‌گوید:  ما پاییز سال گذشته این بحث را پیگیر شدیم و مصوبش هم کردیم اما مشکلی که در این بین، وجود دارد این است که کسی نیست  که این آمادگی را داشته باشد که بالگرد در اختیار ما بگذارد .او ادامه داد: در سراسر استان،  تنها پایگاه اورژانس هوایی در شهرستان کرمان وجود دارد. که شعاع پروازی آن هم 160 کیلومتر است یعنی حداکثر تنها تا روستای سربیژن می تواند بیاید.هیچ کدوم از دانشگاه های علوم پزشکی به غیر کرمان این پایگاه را ندارند و علت هم وجود پایگاه هوانیروز در شهر کرمان است که با دانشگاه علوم پزشکی برای ماموریت‌های هوایی، قرارداد بسته است.  در پایان محمدی به تیم های ویژه و جایگاه‌های اختصاصی برای جابه‌جایی بیماران کرونایی هم اشاره کرده و می گوید:  در هر شهرستانی یک پایگاه  اختصاص با یک آمبولانس برای جا به جایی بیماران کرونایی خصوصا  بیماران مثبت کرونایی، در نظر گرفته شده و تلاش شده است که کمترین ریسک برای انتقال آلودگی وجود داشته باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 25
  • امروز: 133
  • دیروز: 254
  • هفته: 1,810
  • ماه: 7,983
  • سال: 27,654