معاون قضایی دادگستری کرمان تأکید کرد: لزوم برخورد جدی با موضوع فرار مالیاتی

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1361

معاون قضایی دادگستری کرمان تأکید کرد: لزوم برخورد جدی با موضوع فرار مالیاتی
معاون قضایی دادگستری کرمان گفت: تمرکز سازمان امور مالیاتی بر وصول مالیات از کسبه خرد بازار است؛ درحالی‌که بیشترین فرار مالیاتی با ارقام بالا مربوط به شرکت‌های بزرگ دولتی، خصوصی و پزشکان است.
رضا طالبی زاده در کارگاه آموزشی نظام دادرسی مالیاتی و بررسی آخرین تغییرات آن گفت: متأسفانه برای تنظیم اظهارنامه مالیاتی بسیاری از مودیان به‌جای رجوع به کارشناسان مالیاتی، به کافی‌نت‌های سطح شهر مراجعه می‌کنند؛ لذا از آنجایی که این افراد تخصص کافی در این زمینه ندارند، برای مودیان اظهارنامه‌هایی را تنظیم می‌کنند که موجب طولانی‌شدن روند رسیدگی به پرونده‌های آنان می‌شود.
او افزود: در بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان، خرج و مخارج امور کشور با اخذ مالیات است؛ اما در ایران درآمد دولت از وصول مالیات مبلغ ناچیزی است.
این مقام قضایی اظهار داشت: در اکثر موارد کارشناسان امور مالیاتی تمرکز خود را بر بررسی هزینه‌های مودیان مالیاتی می‌گذارند و درآمدهای واقعی مودیان محاسبه نمی‌شود.
معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان کرمان ضمن تأکید بر لزوم برخورد جدی با موضوع فرار مالیاتی گفت: تمرکز سازمان امور مالیاتی بر وصول مالیات از کسبه خرد بازار است؛ اما متأسفانه بیشترین فرار مالیاتی با ارقام بالا مربوط به شرکت‌های بزرگ دولتی و خصوصی و پزشکان است.
طالبی زاده بیان داشت: مالیات دوسویه است دولت که مالیات می‌گیرد و مودیان که برای پیشرفت و آبادانی کشور مالیات می‌دهند، سازمان امور مالیاتی بایستی در اخذ مالیات به‌صورت عادلانه رفتار کند و رضایتمندی مودیان مالیاتی را مدنظر قرار دهد.
این مقام قضایی در استان کرمان تصریح کرد: از آنجائیکه برخی از قوانین مالیاتی به‌صورت مقطعی وضع می‌شوند این خود موجب بازخوردهای اجتماعی منفی و بعضاً نارضایتی مودیان می‌گردد و به دلیل وجود مشکلات عدیده‌ای که جهت اخذ مالیات در کشور وجود دارد، بعضی از مودیان مالیاتی نسبت به میزان پرداخت مالیات اعتراض دارند و در پرداخت مالیات مقاومت می‌کنند.
معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان کرمان گفت: متأسفانه سازمان امور مالیاتی میزان مالیات مودیان را به‌صورت غیرمستند و علی الراس تعیین می‌کند و در نتیجه باعث به‌وجودآمدن ابهامات زیادی در پرونده می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 124
  • امروز: 20
  • دیروز: 137
  • هفته: 1,400
  • ماه: 7,799
  • سال: 26,001