افتتاح دبیرخانه ملی رصد آسیب‌های اجتماعی

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1028

افتتاح دبیرخانه ملی رصد آسیب‌های اجتماعی

آیین افتتاح دبیرخانه ملی رصد آسیبهای اجتماعی و عوامل تعیین کننده آن از طریق ویدیو کنفرانس با حضور شریعتمداری وزیر رفاه ،رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و دکتر قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور برگزار شد.

 رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به لزوم رصد آسیبهای اجتماعی در جامعه گفت:جای خالی رصد آسیبهای اجتماعی محله محور در برنامه‌های ما خالی بود که با راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی به این مهم دست پیدا کردیم.

دکتر قبادی دانا افزود:در دبیرخانه رصد آسیب‌های اجتماعی همکاران ما عوامل خطر و عوامل محافظت از آسیبهای اجتماعی را احصاء کرده و محله به محله آن را پیاده می‌کنند .

در مرحله آخر در بحث کنترل آسیبهای اجتماعی سازمان بهزیستی مسئول بوده و دیگر سازمانها باید بهزیستی را یاری کنند که ساماندهی کودکان کار از همین نمونه است .

دکتر عباس صادق زاده نیز در حاشیه این آیین با اشاره به اینکه طرح رصد آسیبهای اجتماعی در استان کرمان از سال ۹۶ آغاز و تشکیل دبیرخانه نظام رصد آسیب‌های اجتماعی از مهرماه سال 1399 در دستور کار قرار گرفت ،افزود: همکاران ما در چند مرحله به شناسایی و احصاء آسیب‌های اجتماعی در نقاط مختلف استان دست پیدا کرده اند و من به جرات می‌توانم بگویم اگر همه دستگاه‌های متولی مسئولیتی را که در قالب سند کنترل وکاهش آسیبهای اجتماعی دارند را متعهدانه انجام دهند،بهزیستی استان برای پیشگیری و کنترل تمامی آسیبهای اجتماعی برنامه اجرایی و مدون دارد.

او اذعان داشت: بهزیستی با همکاری وزارتخانه‌های علوم تحقیقات و فناوری و بهداشت پیمایشی علمی را در زمینه رصد آسیب‌های استان به انجام رسانده است گفت:این سند یکی از بروزترین،علمی‌ترین و تخصصی‌ترین پیمایش‌های انجام شده در حوزه آسیب‌های اجتماعی و خصوصا آسیب‌های نوپدید است . 

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به اینکه یکی از فعالیت‌های عمده دیگری که در استان انجام شده رصد انواع معلولیت‌ها و فراوانی آن در نقاط مختلف استان است‌،اظهار داشت:بهزیستی برای جلوگیری از بروز معلولیت‌های مادرزادی و اکتسابی نیز راهکار علمی و تخصصی تدوین نموده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 39
  • امروز: 191
  • دیروز: 158
  • هفته: 2,616
  • ماه: 7,400
  • سال: 24,792