کرمان رتبه سوم کشور در پرداخت تسهیلات روستایی

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1043

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمان اعلام کرد

کرمان رتبه سوم کشور در پرداخت تسهیلات روستایی

 مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمان گفت”: صندوق کارآفرینی امید در دو سال اخیر دو نوبت مهلت هایی به مشتریان داده و یک نوبت قرار است تا پایان مرداد ماه صورت بگیرد و مواردی به جز این نیز خودمان ورود کردیم.

پورواجد تصریح کرد: در حوزه گردشگری، رستوران ها، بوم گری و باشگاه ها چندن نوبت استمهال وام ها انجام شده زیرا این مشاغل آسیب زیادی از کرونا دیده و عمده پرداختی صندوق در این بخش هاست. ضمن اینکه به برخی تولیدی های پوشاک کمک کردیم به تولیدی ماسک تبدیل شدند.

وی بیان کرد: رسالت اصلی صندوق اشتغال است و خودمان را شریک وام گیرنده ها می دانیم و و اگر می خواهیم اشتغال حفظ شود، باید حمایت کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمان با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی را در سال جاری همچنان ادامه می دهیم، گفت: از سال گذشته در پرداخت تسهیلات روستایی حوزه کشاورزی ممنوعیت داریم زیرا سهمیه این بخش کامل پرداخت شده و از سوی دیگر حوزه صنعت نتوانسته اعتبار مصوب را جذب کند و درخواست دادیم بتوانیم این برش ها را تغییر بدهیم اما تاکنون موفق به این کار نشده ایم.

او اظهار کرد: از ابتدای پرداخت تسهیلات روستایی تاکنون ۱۳۴۵ فقره با مبلغ ۱۲۸ میلیارد تومان در استان کرمان پرداخت داشته ایم و در این زمینه کرمان بعد از استان های سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی رتبه سوم کشور را دارد.

پورواجد با اشاره به اینکه تا شهریورماه ۱۲ میلیارد تومان دیگر نیز در بخش تسهیلات روستایی پرداخت خواهد شد، تصریح کرد: عمده طرح های صندوق کارآفرینی امید در حوزه اشتغال است و سپرده گذاری فردی نداریم و استان کرمان بعد از اصفهان رتبه دوم کشور را در حوزه تجهیز منابع دارد.

وی بیان کرد: آمادگی داریم در راستای مسئولیت های اجتماعی شرکت ها و صنایع و معادن استان کرمان برای اشتغال جوانان و حوزه های کم برخوردار تفاهمنامه منعقد کنیم و براین اساس هر عددی که شرکت ها و صنایع سپرده گذاری کنند، همان عدد را ما اضافه و تسهیلات چهار درصد به متقاضیان پرداخت می کنیم.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمان با بیان اینکه ۲۱۰۱ شغل از محل تسهیلات روستایی ایجاد شده، گفت: فروشگاه محصولات مشاغل خانگی و روستایی با عنوان “سی سی” در پارک شهید کرمان تا پایان مردادماه جاری افتتاح می شود که در این فروشگاه محصولات تولیدکنندگان مشاغل خانگی، روستائی و صنایع دستی عرضه می شود.

وی ادامه داد: فروشگاه “سی سی” یعنی یک محصول در ۳۰ استان و محصول ۳۰ استان در یک استان به فروش می رسد و بعد از تهران دومین استان در راه اندازی فروشگاه هستیم.

وی افزود: در چند سال اخیر صندوق راسا پرداخت تسهیلات نداشته و سیاست کشوری اینگونه است. اما در قالب تفاهمنامه ها با سازمان زندان ها، بنیاد برکت، ورزش و جوانان، وزارت کار، اداره ارشاد و مدارس غیرانتفاعی پرداخت تسهیلات صورت گرفته است.

پورواجد در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: طرح “هر روستا یک محصول” را در استان کرمان اجرا می کنیم که در این راستا مزیت های شغلی روستاها احصاء و همان حوزه تقویت می شود که در زرند بحث تولید نان گندم، در قلعه گنج حصیربافی و در منوجان خُس دوزی دنبال می شود.

وی تصریح کرد: در طرح “روستای بدون بیکار” نیز در خَبر بافت طرح دارد به نتیجه می رسد و در طرح “صندوق های خرد محلی” با همکاری بسیج، کمیته امداد و بهزیستی، پرداخت تسهیلات داریم که تنها تضامین این تسهیلات، سفته است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمان با اشاره به اینکه در سال گذشته کل پرداختی صندوق ۱۰۳۵ فقره تسهیلات به مبلغ ۷۰ میلیارد تومان بوده، افزود: در هشت سال اخیر ۲۴ هزار و ۸۱۲ فقره تسهیلات در استان کرمان پرداخت کرده ایم و اشتغال ایجاد شده از محل این تسهیلات ۱۹ هزار و ۹۳۵ مورد بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 7
  • امروز: 102
  • دیروز: 271
  • هفته: 2,337
  • ماه: 7,490
  • سال: 24,974