استاندار کرمان: تغییر مدیران نباید کار ادارات را دچار اختلال کند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1052

استاندار کرمان: تغییر مدیران نباید کار ادارات را دچار اختلال کند

 استاندار کرمان با تاکید بر اینکه تغییرات در دولت‌ها نباید بهانه‌ای برای ایجاد اختلال در خدمات رسانی ادارات شود خطاب به مدیران و فرمانداران گفت: تا زمانی که جانشین برای ما نیامده باید مانند گذشته به وظایف خود عمل کنیم و بحث جابجایی یا استعفا نباید مطرح شود.

علی زینی وند در نشست ستاد کرونای استان کرمان با اشاره به استقرار و آغاز به کار دولت جدید تاکید کرد: با توجه به شروع به کار وزرا نباید در کارها اختلال ایجاد شود، هیچ کم کاری و کوتاهی از مدیران و فرمانداران پذیرفتنی نیست.

او تاکید کرد: تقاضای تغییر و جابه جایی در پایان دولت ها طبیعی است اما نباید به این بهانه کار دستگاه ها بویژه در ۲ حوزه کرونا و تنظیم بازار دچار اختلال شود زیرا اگر هر کدام متزلزل شود باعث آسیب و نارضایتی مردم می شود.

زینی وند تصریح کرد: هر چند وزیر کشور مجوز لازم را برای تغییر و تعیین تکلیف فرمانداران صادر کرده است، اما تغییر در بهترین حالت یک ماه تا ۴۵ روز طول می کشد و مدیران استان تا ۶ ماه آینده تغییر نمی کنند.

استاندار کرمان همچنین با بیان اینکه وضعیت کرونا در کشور بهتر شده اما شکننده است گفت: باید همچنان مراقبت های لازم انجام شود و ظرفیت سازی جدید برای مقابله با ویروس کرونا ایجاد کنیم.

زینی وند تاکید کرد: اگر تدابیر و مراقبت ها بر اساس ظرفیت های موجود نبود وضعیت استان کرمان نسبت به کشور در برابر بیماری کووید ۱۹ بسیار بدتر بود.

پیک طولانی تر کرونا در کرمان

او تصریح کرد: کرمان جزو استان هایی است که پیک پنجم کرونا در آن طولانی تر شده است اما با توجه به تدابیر اتخاذ شده میزان مرگ و میرهای استان نسبت به ابتلا کمتر بوده است.

امکان سنجی برای بازگشایی مدارس

استاندار کرمان با اشاره به موضوع بازگشایی مدارس برای سال تحصیلی جدید اظهار داشت: آموزش و پرورش استان پیشنهادهای خود را بر اساس وضعیت مدارس، جغرافیای کرمان، ظرفیت ها و نوبه بندی ها به منظور اتخاذ تدابیر بازگشایی ارائه کند، این در حالی است که رئیس جمهوری نیز بر بازگشایی امن مدارس تاکید دارد.

او همچنین با تاکید بر ضرورت افزایش واکسیناسیون ادامه داد: مراکز واکسیناسیون را باید بیشتر کنیم و امیدواریم کار واکسیناسیون در استان گسترش پیدا کند.

۱۰ شهرستان کرمان در وضعیت قرمز کرونا

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان نیز در این نشست گفت: تا پایان هفته گذشته ۲۰ شهرستان استان کرمان در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشت که هفته جاری نیمی از آنها در وضعیت نارنجی قرار گرفتند و اینک ۱۰ شهرستان استان در وضعیت قرمز کرونایی و ۱۳ شهرستان نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

محمد صادق بصیری افزود: ممنوعیت تردد بین استانی نیمه شب گذشته پایان یافت و طرح جامع محدودیت های هوشمند در حال بازنگری است که تغییراتی در آن اعمال خواهد شد و به احتمال، هفته آینده این تغییرات ابلاغ می شود.

او تاکید کرد: طی جلسه ای که استانداران با وزیر جدید کشور داشتند، با کلیات واردات واکسن از طریق بخش خصوصی و افزایش تفویض اختیار استانداران در زمینه کنترل بیماری کرونا موافقت شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 45
  • امروز: 201
  • دیروز: 158
  • هفته: 2,626
  • ماه: 7,410
  • سال: 24,802