استاندار کرمان: ائمه جمعه برای تسهیل اشتغال در کنار مسئولان باشند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1123

استاندار کرمان: ائمه جمعه برای تسهیل اشتغال در کنار مسئولان باشند

استاندار کرمان از ائمه جمعه خواست تا برای تسهیل امر سرمایه‌گذاری و اشتغال در کنار مسئولان باشند.

علی زینی‌وند استاندار کرمان در آیین  تکریم و معارفه رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان از تعاملات خوب نماینده ولی فقیه در راستای هماهنگی در سراسر استان و پیگیری‌های موثر ائمه جمعه استان در حوزه‌های مختلف فرهنگی اجتماعی به عنوان معتمدان جامعه قدردانی کرد و گفت:غیر از دلسوزی و پیگیری مشفقانه و تلاش در جهت انتقال و رفع دغدغه‌های مردم از ائمه جمعه ندیده‌ام.

او با تجلیل از خدمات حجت‌الاسلام جعفری رئیس سابق شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان و تبریک انتصاب حجت‌الاسلام حسنی‌سعدی ابراز امیدواری کرد:امیدوارم بتوانیم خدمتگزار خوبی برای مردم باشیم و دغدغه اصلی ما رفع حاجات مردم و ایجاد امیدواری در بین مردم باشد.

استاندار کرمان همچنین از همراهی‌های ائمه جمعه استان در راستای مقابله با بیماری کووید-۱۹ و تصمیمات ستاد ملی و استانی کرونا تشکر‌کرد و افزود:ائمه جمعه نهایت همکاری را در مهار کرونا به ویژه شرایط پیچیده روز‌های نخست انجام دادند.

او بیان‌کرد:برداشت من به عنوان یک کارشناس و معلم این بوده که در مقایسه با استان‌های دیگر،مجموع رفتار و خطبه‌ها و راهنمایی‌های ائمه جمعه کرمان کاملا شبیه رفتاری است که از بیان و کلام و رفتار، ولی فقیه می‌بینیم.

زینی‌وند تصریح‌کرد:برداشتی که طی یک سال گذشته از مجموع مواضع ائمه جمعه استان کرمان دیدم، چتری فراگیر برای همه، دوری از جهت‌گیری و سوگیری در تقسیم‌بندی‌های معمول در بین مردم و پرداختن به متن مشکلات مردم است.

استاندار کرمان اظهار‌داشت:در سفر‌های استانی هیچ وقت از امامان جمعه ندیدم که دغدغه‌ای غیر از مسائل و مشکلات و درخواست‌های مردم را مطرح کنند.

او از ائمه جمعه استان به عنوان معتمد،برای مسائل استان طلب یاری کرد و گفت: اولین مطلب، تداوم همراهی‌های مردم با محوریت واکسیناسیون و تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

زینی‌وند با اشاره به اهمیت معیشت مردم گفت: دولت سیزدهم با رویکرد آیت‌الله رئیسی و کار میدانی در بین مردم کوتاهی در معیشت مردم نمی‌کنند و هماهنگی خوبی در کشور ایجاد شده است، اما فضای سختی به لحاظ بازار پیش روی داریم.

استاندار کرمان افزود:با مسائلی که ارز ترجیحی برای کشور حادث کرده است،دولت باید تصمیم بگیرد که دهک‌های نیازمند جامعه را با یارانه مستقیم تقویت و بازار را به گونه‌ای تنظیم کند که جلوگیری بیشتر از تخریب تولید داخلی در این موضوع اتفاق بیفتد.

استاندار کرمان همراهی ائمه جمعه استان در صحنه کارآفرینی و تسهیل امر سرمایه گذاری و اشتغال را یادآور شد و عنوان کرد: تعدادی از ائمه جمعه ما میدان‌دار این صحنه هستند.

زینی‌وند با بیان اینکه رویکرد و تمرکز دولت تاکید بر توسعه و اشتغال،جذب کمک‌ها و توانمندی‌های استان در اختیار استان و تفویض اختیارات به استانداران است، ابراز داشت: بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان طرح آماده سرمایه‌گذاری و اشتغال داریم که منتظر تصمیم ما هستند، اما با فرآیند طولانی و پیچیدگی نظام اداری کنونی اتفاق نمی‌افتد.

او اضافه کرد:پیچیدگی،کارمند محوری و عدم شفافیت در بعضی از حوزه‌های نظام اداری، صدور مجوز‌ها را سخت کرده است و با تفویض اختیارات به استان‌ها، کار با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت.

زینی‌وند همچنین تشویق و ترغیب مردم برای صرفه‌جویی در مصرف گاز و برق را از طریق تریبون‌های امامان جمعه خواستار شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 46
  • امروز: 7
  • دیروز: 218
  • هفته: 1,288
  • ماه: 7,778
  • سال: 26,400