اومیکرون به‌زودی در استان شعله‌ور می‌شود

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1160

هشدار رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان:

اومیکرون به‌زودی در استان شعله‌ور می‌شود

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با بیان اینکه بیماران سرپایی کرونا در استان نسبت به هفته‌ گذشته، 10 درصد افزایش یافته است، اعلام کرد:«انتطار شعله‌ور شدن امیکرون در آینده‌ای نه چندان دور را داشته باشید».

حمیدرضا رشیدی‌نژاد با اشاره به وقوع سیل در جنوب استان کرمان و مشکلات بهداشتی احتمالی اظهار کرد: «در جنوب استان،به بهداشت محیط و مسائل آب آشامیدنی باید توجه شود. شیوع هر بیماری،ممکن است روند شیوع و درمان بیماری‌کرونا را تحت تاثیر قرار‌دهد زیرا تخت‌های‌بیمارستان‌ها در اختیار بیماران کروناست و این، چالش‌هایی ایجاد می‌کند».  

او درباره‌ی بازگشایی مدارس نیز تاکید‌کرد:«مدارسی که تراکم دانش‌آموزان آن‌ها زیاد است،کلاس‌های آموزشی را دو شیفت کرده و از ورود معلم و دانش‌آموز بیمار با کوچکترین علائم جلوگیری شود، فاصله اجتماعی در کلاس‌های درس رعایت شده و تهویه‌ی کلاس‌ها مناسب باشد».

او در ستاد کرونای استان افزود:«مثبت شدن تست‌های تشخیصی کرونا ۳۰ تا ۵۰ درصد افزایش یافته؛ بنابراین زنگ خطر برای همه ما به صدا در آمده است».

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با اشاره به آمار بیماران کرونایی در استان اظهار‌کرد:«تا شب گذشته ۲۶۰ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که تست تشخیصی کرونای ۹۰ نفر آن‌ها مثبت است».

او بیان‌کرد:«۴۰ نفر آنها در آی‌سی‌یو و ۱۵ نفر نیز تحت ونتیلاتور هستند اما با توجه به افزایش بیماران سرپایی، احتمالا دو هفته آینده پیامدهای آن را خواهیم دید».

او با بیان اینکه روند اوج‌گیری بیماری امیکرون در سطح دنیا یک دفعه‌ای و آسانسوری است، گفت:«به طوری که با شیب کمی شروع می‌شود و ناگهان افزایش می‌یابد».

رشیدی‌نژاد با بیان اینکه دست همه را می‌بوسم تا در ادامه راه را همچنان گذشته ما را همراهی کنند،افزود:«خانه به خانه در حاشیه‌ شهر مراجعه و افراد را برای تزریق واکسن ترغیب می‌کنیم».

او با یادآوری تاثیر واکسیناسیون در ابتلا،شدت و وخامت بیماری ادامه داد:«در حال حاضر از جمعیت گروه هدف در استان، ۱۸درصد آن‌ها نوبت سوم، ۸۴درصد نوبت اول و ۷۵درصد نوبت دوم واکسن کرونا تزریق کرده‌اند و به لحاظ آماری، دانشگاه‌های علوم پزشکی کرمان و رفسنجان بیش‌ترین تزریق واکسن را داشته‌اند».

دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان اعلام کرد:« ۶۶ درصد اتباع بیگانگان نیز واکسینه شده‌اند؛این افراد ۱۱درصد جمعیت استان را در‌بر‌دارند». 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :