نهاده‌های دامی تا خرداد ماه مشمول ارز ترجیحی

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1224

نهاده‌های دامی تا خرداد ماه مشمول ارز ترجیحی

مدیرعامل اتحادیه دامداران با بیان اینکه معادل ۳هزار میلیارد تومان تخصیص ارز نهاده‌ها انجام شده است، گفت: ارز نهاده‌های دامی برای فروردین، اریبهشت و خرداد نیز با دلار ۴۲۰۰تومانی تأمین شد.

مجتبی عالی مدیرعامل اتحادیه دامداران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: با وجود تحریم، جنگ روسیه و اوکراین نیز شرایط را برای تأمین نهاده‌ها دشوارتر کرده است و موجب شد که برخی بازرگانان به‌موقع نتوانند برای واردات اقدام کنند. وی افزود: واردکنندگان نهاده‌های دامی تا اینکه بتوانند برزیل را جایگزین اوکراین کنند، توزیع نهاده‌ها با کمی وقفه همراه شد. وی در واکنش به نگرانی دامداران به حذف ارز 4200تومانی برای واردات و تأمین نهاده‌های دامی تصریح کرد: این موضوع که هنوز اعلام نشده است و در صورتی که دولت برنامه‌ای در این خصوص داشته باشد به‌صورت علنی اعلام می‌کند. عالی گفت: برخی دامداران حتی موافق حذف ارز 4200تومانی واردات نهاده‌های دامی هستند تا قیمت‌گذاری‌های جدیدی برای محصولات دامداران صورت گیرد.

وی اظهار داشت: اعتراضات جزئی برخی دامداران اکنون پایان یافته است و فعالان این بخش دیدارهایی با مسئولین جهاد کشاورزی استان‌ها داشتند. عالی گفت: وزیر جهاد کشاورزی از هیئت دولت معادل 3 هزار میلیارد تومان تخصیص ارز گرفته است و نهاده‌های وارداتی در حال ترخیص و بارگیری است و حتی جو، ذرت و کنجاله سویا در سامانه بارگذاری شده است.  مدیرعامل اتحادیه دامداران گفت: نهاده‌های دامی برای فروردین، اردیبهشت و خرداد با ارز 4200تومانی تأمین ارز شده است.

وی در پاسخ به اینکه “آیا این نهاده‌ها اکنون آماده خرید در سامانه هست یا خیر؟” اظهار داشت: حجم زیادی از نهاده‌های دامی در بنادر کشور هست و در حال بارگیری است؛ امیدواریم که با سرعت بیشتری برای استفاده دامداران ترخیص شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 79
  • امروز: 34
  • دیروز: 157
  • هفته: 1,435
  • ماه: 7,845
  • سال: 25,878