کاهش 50 درصدی میزان مصرف مرغ در رفسنجان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1244

کاهش 50 درصدی میزان مصرف مرغ در رفسنجان

مدیرعامل شرکت تعاونی مرغداران رفسنجان با بیان اینکه اگر بحث تسهیلات و نقدینگی حل نشود در بحث تولید مرغ به مشکل بر می‌خوریم، یادآور شد: مصرف روزانه مرغ در شهرستان رفسنجان ۴۵ تن بوده که این میزان به نصف تقلیل یافته است.

 به گزارش ایسنا، محمد شهرآبادی در نشست خبری اظهار کرد: در استان کرمان تنها زنجیره کامل تولید مرغ هستیم به نحوی که دو کشتارگاه صنعتی، 135 واحد مرغداری گوشتی، 12 واحد مرغ تخم گذار در این شهرستان وجود دارد که علاوه بر خودکفایی 50 درصد نیاز گوشت مرغ استان کرمان را نیز تولید می کنیم. وی بیان کرد: تولیدکنندگان برای تأمین نهاده های دامی ناچار به دریافت تسهیلات بانکی هستند امّا وقتی بروکراسی های اداری را انجام می دهیم بانک کشاورزی برای تضمین، متقاضی را به دارایی می فرستند تا استعلام بگیرد در حالی که اداره دارایی هم طبق قانون ماده 6 اعلام می کند که برای وام های مسکن و حوزه کشاورزی نیاز به استعلام نیست امّا همچنان بانک کشاورزی غیرقانونی متقاضیان را مجبور به تهیه استعلام از دارایی می کند. شهرآبادی با بیان اینکه در تأمین نهاده های دامی با مشکل مواجه هستیم، تصریح کرد: حذف ارز 4200 تومان کاری غیرکارشناسی بود و افزایش نهاده های دامی 6 برابر شده و به بالای 17 هزار تومان رسیده که تولیدکننده را متضرر می کند.

مدیرعامل شرکت تعاونی مرغداران رفسنجان خاطرنشان کرد: بعد از پیگیری زیاد، وقتی تسهیلات با سود 10 تا 18 درصد به حساب متقاضی واریز شد بانک جلوی 10 درصد آن را می گیرد و پول را بلوکه می کند. با تأمین نقدینگی می توان موتور تولید را سرپا نگه داشت و تولید مرغوب را روانه بازار کرد.

به گفته وی، در حال حاضر هر یک کیلوگرم مرغ در رفسنجان به قیمت  41 هزار تومان به فروش می رسد.

شهرآبادی با بیان اینکه اگر بحث تسهیلات و نقدینگی حل نشود در بحث تولید مرغ به مشکل بر می‌خوریم، یادآور شد: مصرف روزانه مرغ در شهرستان رفسنجان ۴۵ تن بوده که این میزان به نصف تقلیل یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 1
  • امروز: 26
  • دیروز: 271
  • هفته: 2,261
  • ماه: 7,414
  • سال: 24,898