شلیک فیلترینگ به بازار آنلاین مسکن آگهیهای فروش خانه ۳۰ درصد کاهش یافتند
گزارش / دنیای اقتصاد
برآوردها نشان میدهد نه تنها حجم عرضه فایل به استارتآپهای پرکاربرد بازاریابی ملکی در یک ماه گذشته حول و حوش ۳۰ درصد کمتر شده که میزان بازدید از بازار مجازی ملکی نیز در این مدت با افت ۱۰ درصدی نسبت به ماه قبل از آن روبهرو شده است.
به گزارش دنیای اقتصاد،شلیک فیلترینگ به بازار مسکن آنلاین، طی یک ماه گذشته، رکود مراجعات و معاملات ملکی در این بازار را تشدید کرد. بررسیها نشان میدهد، در یک ماه گذشته وقوع سه رویداد در فضای مجازی و اینترنتی معاملات ملکی، منجر به سکته سه مرحله خرید و فروش اینترنتی مسکن شده است. بازاریابی برای فروش از سوی مالکان و واسطهها، جستوجوی خرید و مراحل اداری، ثبتی، مالیاتی و سایر استعلامات ملکی، در نتیجه سه رویداد رخ داده در فضای مجازی در یک ماه گذشته با اختلال مواجه شده است. این سه رویداد شامل قطعی اینترنت در برخی از روزها و ساعت ها، فیلترینگ برخی از سایتها و پلتفرمهای پیامرسان و کاهش شدید سرعت اینترنت در برخی از ساعتها و روزها طی یک ماه گذشته است. برآیند این سه رویداد در فضای مجازی باعث شده است طی حدود ۳۰ روز گذشته، چند پیامد محسوس در این بخش رصد شود. واسطههای بازار معاملات مسکن شهر تهران در حالی از اثر شلیک فیلترینگ به بازار مسکن در یک ماه گذشته خبر میدهند که به تعبیر آنها این سه رویداد، شامل فیلترینگ کامل برخی پیام رسانهای پرکاربرد، کاهش محسوس سرعت اینترنت و قطعی آن در برخی از روزها و ساعت ها، عملا بازار مجازی بازاریابی، جستوجو و فروش ملکی را از کار انداخته است. این در حالی است که برآوردهای صورت گرفته نشاندهنده کاهش ۳۰ درصدی حجم عرضه فایل به بازار آنلاین مسکن، در یک ماه گذشته نسبت به ماه قبل از آن است.
واسطههای معاملات مسکن شهر تهران در حالی از بروز اختلال گسترده در فرآیندهای مجازی بازار معاملات مسکن در یک ماه اخیر خبر میدهند که روایت آنها نشان میدهد، هم اکنون هر سه بخش مجازی معاملات ملکی با مشکلات بسیاری مواجه شده است. این مشکلات در نتیجه بروز قطعی، فیلترینگ یا محدودیت دسترسی به پلتفرمها، پیام رسانها و سایتهای مجازی مورد استفاده در معاملات مسکن در یک ماه اخیر، منجر به تشدید رکود مراجعات متقاضیان و همچنین معاملات ملکی طی حدود ۳۰ روز گذشته تاکنون شده است. بهطوری که به تعبیر واسطهها، اختلالهای اینترنتی ایجاد شده در یک ماه گذشته، عملا بازار مجازی و آنلاین مسکن را از کار انداخته است. این اختلال و از کارافتادگی هم تنها مختص بازاریابی ملکی نیست بلکه شامل جستوجوی متقاضیان در بازار تا انجام مراحل نهایی معاملات خرید مسکن شامل امور اداری مرتبط با دریافت انواع استعلامها و فرآیندهای ثبتی میشود. واسطههای بازار معاملات مسکن در شرایطی از وابستگی شدید فعالیت خود به فضای مجازی، پلتفرمهای آنلاین بازاریابی و پیام رسانهای موبایلی خبر میدهند که بنا بر اعلام آنها در یک ماه گذشته در نتیجه فیلترینگ این پیام رسانها و قطعیها و اختلالهای اینترنت، عملا فرآیندهای بازاریابی و فروش آنها با مشکل مواجه شده است. به گفته آنها سه مرحله مهم معاملات ملکی که از دهه ۹۰ به میزان قابل توجهی به فضای مجازی وابسته بود هم اکنون دچار سکته شده است و نوعی بازگشت به دهه ۸۰ و قبل از آن در حوزه معاملات مسکن پدید آمده است. این بازگشت به عقب بهویژه در دوره فعلی که بازار معاملات مسکن در رکود به سر میبرد، تبعات منفی قابل توجهی برای بازار مسکن به همراه دارد.