ضرورت گفتمان‌سازی در حوزه فرهنگ و هنر

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1332

ضرورت گفتمان‌سازی در حوزه فرهنگ و هنر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان‌کرد: اتفاقات اخیر کشور با یک بهانه فرهنگی شکل گرفت که نشان می‌دهد علاوه‌بر گفتمان‌سازی در حوزه فرهنگ، مسئولان فرهنگی نیز باید هم‌افزایی بیشتری داشته باشند و ارتباط‌ها در حال حاضر راضی‌کننده نیست.

محسن روحی در نشست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر کرمان بر گفتمان‌سازی در حوزه فرهنگی تاکید‌کرد و گفت: موضوعات مشترکی در حوزه فرهنگی شهری وجود دارد که با همکاری می‌توان اقدامات بهتری در این زمینه انجام داد.

او احترام به مرجعیت فرهنگی هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را ضروری دانست و گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با داشتن انجمن‌های تخصصی در حوزه فرهنگ و هنر می‌تواند کارهای فرهنگی و هنری را به صورت تخصصی پیش ببرد به همین دلیل ما ضمن احترام به فعالیت‌های سازمان‌های دیگر انتظار داریم به این مرجعیت احترام گذاشته شود. او با تاکید بر اینکه باید از موازی کاری جلوگیری کرد، به فضای تبلیغات شهری نیز اشاره کرد و گفت: بسیاری از تبلیغات شهری ضرورت ندارد و هماهنگی بهتری در این زمینه می‌تواند وجود داشته باشد. او انجام کار فرهنگی هنری را نیازمند همدلی اتحاد و هماهنگی نهادهای مختلف دانست و تصریح‌کرد: موضوعات متعددی در حوزه فرهنگ و هنر وجود دارد که در این راستا انجام برنامه‌های خلاق برای جذب قشر خاکستری جامعه از اهمیت بسزایی برخوردار است.  او به برگزاری جشنواره موسیقی نواحی در آبان‌ماه سال جاری در کرمان و فعال شدن بخش بین‌الملل این جشنواره نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به استقبال مردم از برنامه‌های فرهنگی هنری، ضرورت دارد امکان همکاری بیشتری بین شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فراهم شود تا مردم نیز از این برنامه‌ها بیشتر استفاده کنند. روحی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر کار فاخر فرهنگی و در سطح بالا، گفت: ضعف‌هایی در این حوزه‌ها وجود دارد که باید برطرف شود و در این راستا احترام به مرجعیت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اهمیت بسیاری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 19
  • امروز: 16
  • دیروز: 240
  • هفته: 1,926
  • ماه: 7,564
  • سال: 25,128