برگزاری همایش بزرگداشت روز صنعت و معدن استان کرمان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1342

برگزاری همایش بزرگداشت روز صنعت و معدن استان کرمان

همایش بزرگداشت روز صنعت و معدن و هفته صنایع کوچک با حضور مسئولان کشوری و استان کرمان در دانشگاه فرهنگیان کرمان برگزار شد. 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، همایش بزرگداشت روز صنعت و معدن و هفته صنایع کوچک صبح امروز با حضور محمدمهدی فداکار استاندار کرمان، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، سید عبدالوهاب سهل آبادی رئیس خانه صنعت و معدن ایران، فرهاد طهماسبی رئیس فراکسیون معدن و صنایع معدنی مجلس شورای اسلامی، عفت شریعتی نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس و جمعی از فعالان صنعتی و معدنی استان کرمان در دانشگاه فرهنگیان کرمان برگزار شد.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان با بیان اینکه عدم توازن در استان کرمان ناشی از عدم توجه به سایر ظرفیت‌های استان به‌ویژه در حوزه گردشگری است، گفت: متاسفانه به تناسب معادنی که در استان کرمان وجود دارد صنایع وابسته شکل نگرفته است. سید مهدی طبیب‌زاده، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان در این همایش اظهار داشت: متاسفانه در استان کرمان به صنایع کوچک توجه نشده و بیشتر توجهات به صنایع بزرگ استان است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان بیان کرد: 54 درصد بنگاه‌های اقتصادی استان بلوغ سازمانی سطح یک را دارند که نشان دهنده آن است که این بنگاه‌ها در داخل سیستم خود هم مشکلاتی دارند. مهدی حسینی‌نژاد، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان نیز در این همایش با بیان اینکه استان کرمان رشد 15 درصدی در شش ماهه ابتدای امسال در حوزه تولید داشته است، گفت: مشکلات زیادی پیش روی تولیدکنندگان استان کرمان وجود دارد، اما این افراد با تمام توان برای چرخاندن چرخ اقتصاد کشور ایستادند و پای کار هستند، که جای تقدیر دارد. بابک اسماعیلی، رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمان در این همایش با بیان اینکه فعالیت اقتصادی در این شرایط کار بسیار سختی است، اظهار داشت: دنیا برای تولید و فعالیت اقتصادی کشورها مشوق‌های خوبی گذاشته است. وی با اشاره به اینکه درآمدهای ارزی ما بسیار کاهش پیدا کرده است، گفت: عدم ثبات یک سم کشنده است و تغییرات قوانین و سیاست‌های اقتصادی و ارزی ضربه سنگینی به اقتصاد کشور می‌زند. رئیس خانه صنعت و معدن استان با بیان اینکه در سال گذشته مالیات‌ها فشار زیادی بر ما وارد کرد، افزود: خواسته‌های زیادی داریم اما عام‌ترین خواسته بخش خصوصی، ثبات اقتصادی و ثبات قوانین است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 12
  • امروز: 126
  • دیروز: 271
  • هفته: 2,361
  • ماه: 7,514
  • سال: 24,998