احداث دومین پارک علم و فناوری کرمان مصوبه گرفت

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1339

احداث دومین پارک علم و فناوری کرمان مصوبه گرفت

استاندار کرمان گفت: راه‌اندازی دومین پارک علم و فناوری این استان مصوبه‌ای برای تاسیس دریافت کرده و طی روزهای آینده مدیر این مجموعه نیز مشخص می‌شود.

 محمدمهدی فداکار در آیین افتتاح نخستین نمایشگاه ملی تخصصی دانش‌بنیان صنعت، معدن و حمل و نقل در کرمان افزود: دومین پارک علم و فناوری این استان به مرکزی برای فعالیت دانش بنیان‌ها تبدیل خواهد شد.

نمایشگاه‌های کرمان از غربت خارج شود

استاندار کرمان گفت: صندوق بازنشستگی مس به عنوان سرمایه گذار پروژه، مجموعه نمایشگاه‌های جنوب شرق کشور را از غربت خارج کند.

او ادامه داد: این مجموعه اگر آباد شود خانواده‌ها رغبتی بیشتر برای حضور در این منطقه خواهند داشت.

صنعت معطل دانشگاه نمی‌ماند

فداکار افزود: صنعت معطل دانشگاه‌ها نمی‌ماند و باید نیاز خود را به هر نحوی تامین کند و ما نیز باید آمادگی داشته باشیم با آن همکاری کنیم. او عنوان کرد: فعالیت خوبی در حوزه دانش بنیان گل‌گهر و مس آغاز شده و این شرکت‌ها آمادگی همکاری با شرکت‌های دانش بنیان و مراکز علمی و پژوهشی را دارد.

استاندار کرمان گفت: مدیران آمادگی دارند، حتی با دست خالی نیز می‌توان فعالیت کرد، کار آماده است در حوزه محیط زیستی و تولید این شرکت‌ها می‌توان فعالیت علمی کرد.

او یادآور شد: معادن استان کرمان نیز دیگر دنبال برداشت نیستند و خودشان زنجیره ارزش افزوده را در اولویت قرار داده اند لذا این ظرفیت شرکت‌ها است و گلایه‌ای از صنعت نداریم.

فداکار ابراز داشت: قانون جهش دانش بنیان بسیار مترقی است که براساس ماده ۱۱ و ۱۳ این قانون اگر شرکتی در حوزه دانش بنیان سرمایه‌گذاری کند مشمول معافیت حقوق دولتی و مالیات می‌شود.

او با اشاره به اینکه ظرفیت مورد نیاز آماده شده است گفت: در این زمینه شرکت‌ها فعال شوند و در حوزه‌های مختلف به آنان کمک می‌کنیم و از هیچ کاری برای حمایت از آنها دریغ نخواهم کرد.

استاندار کرمان افزود: مس و گل گهر به این حوزه ورود کرده‌اند و دیگر شرکت‌های بزرگ حتما در این حوزه فعالیت دانش بنیان خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 13
  • امروز: 103
  • دیروز: 346
  • هفته: 1,581
  • ماه: 7,976
  • سال: 26,842