خودداری پیاز کاران جنوب کرمان از کِشت خارج از الگو

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1763

خودداری پیاز کاران جنوب کرمان از کِشت خارج از الگو
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: برای تعادل عرضه و تقاضای بازار و ضرر نکردن کشاورزان، پیازکاران از کِشت خارج از سقف برنامه تعیین شده خودداری کنند.
رضا یونس‌زاده در بازدید از مزارع طرح کشت استمرار گفت: در راستای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی و تعادل عرضه و تقاضای بازار، برنامه کشت و تولید پیاز در سال زراعی ۱۴۰۴ _۱۴۰۳ برای جنوب کرمان طرح استمرار در سطح ۵ هزار هکتار و تولید ۲۶۵ هزار تن و پیاز بهاره در سطح ۴ هزار و سیصد هکتار و تولید ۲۷۱ هزار تن هدف‌گذاری، تعیین و ابلاغ شده است.
او با عنوان اینکه ارزیابی‌ها و بررسی‌های میدانی برداشت و ذخیره‌سازی در خزانه‌های منطقه و استان در سطحی معادل ۳۶۷ هکتار و به عبارتی تأمین سطح مورد نیاز بیش از ۸ هزار هکتار کشت در حال انجام است افزود: توصیه می‌شود کشاورزان برای احداث خزانه تولید نشاء و کشت سال زراعی پیش‌ِرو نهایت تلاش و دقت را بعمل آورند و به نحوی برنامه‌ریزی انجام دهند که با مدیریت کشت، تولید، میزان و زمان عرضه مناسب، منافع اقتصادی مطلوب حاصل و از هرگونه بی‌ثباتی بازار، افت و نوسانات قیمت و خسارات احتمالی ممانعت به عمل آید.
او همچنین خاطر نشان کرد: برای تحقق هرچه مطلوبتر اهداف و برنامه‌های تعیین شده مطابق برنامه ابلاغی کاشت اقدام و از کشت خارج از سقف برنامه تعیین شده خودداری شود.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با تاکید بر استفاده از خلاء تولید در زمستان و مدیریت بازار و جلوگیری از هم‌ پوشانی عرضه با پیک برداشت در سایر استان‌های هم‌اقلیم و عرضه پیاز انباری از اواخر بهمن ماه عملیات کاشت طرح استمرار در تقویم زمانی تعریف شده و توصیه‌ای (حداکثر پایان مهرماه) انجام پذیرد، افزود: برابر گزارشات واصله و بررسی‌ های انجام شده برنامه کشت و تولید پیاز در سایر نقاط کشور نیز مطابق برنامه ابلاغی محقق شده است.
یونس زاده افزود: نظر به کشش بازار داخل و مشخص بودن قریب به یقین میزان صادرات محصول، کشاورزان کشت و تولید خود را بر اساس برنامه‌های ابلاغی جهاد کشاورزی برنامه‌ریزی کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 0
  • امروز: 9
  • دیروز: 91
  • هفته: 833
  • ماه: 6,300
  • سال: 53,853