نماینده مردم جیرفت وعنبرآباد : طرح شناسه‌دار کردن محصولات کشاورزی با موفقیت در جنوب اجرا شد نماینده مردم جیرفت وعنبرآباد و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: طی ۲ سال گذشته طرح شناسه دار کردن محصولات کشاورزی برای نخستین مرتبه در جنوب کرمان اجرا که با موفقیت همراه بود و الگویی برای سایر نقاط کشور شده است. ذبیح الله اعظمی افزود: در این طرح به هر محصول یک کد و شناسه تعلق می‌گیرد که مشخصات آن محصول، نظیر تولید کننده و محل تولید کاملا مشخص و قابل شناسایی است. او بیان‌کرد: تکمیل زنجیره تولید تا فروش محصولات کشاورزی برای مصرف کننده داخلی و همچنین صادرات به خارج از کشور بسیار اهمیت دارد و هنوز ما در درجه بندی، بسته‌بندی و تجاری ساز محصولات کشاورزی به ویژه در منطقه جنوب کرمان مشکل داریم. عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه‌داد: البته از حدود ۱۰سال قبل که راه‌اندازی کشت گلخانه‌ای در جنوب کرمان آغاز شده است، به‌تدریج خطوط دانه‌بندی و بسته‌بندی و هم‌چنین برچسب داشتن محصولات کشاورزی در حال گسترش است. او اضافه‌کرد: برای همین منظور، پایانه صادراتی جیرفت با محوریت بخش خصوصی قادر است حدود ۱۵۰ هزار تن محصول کشاورزی را در سال برای عرضه و فروش به بازار درجه‌بندی کند و در حال حاضر ۱۰۰ نفر در این مجتمع مشغول به کار هستند که با توسعه آن تا ۲۰۰ نفر اشتغال‌زایی قابل افزایش است. اعظمی خاطرنشان‌کرد: درحال حاضر محصولی نظیر بادمجان درجه یک جنوب استان کرمان به کشورهای روسیه، چین و عراق صادر می‌شود و بخش دیگری مصرف داخلی دارد، اما قسمتی که باید در محصولاتی نظیر کنسرو استفاده شود، به دلیل نبود صنایع تبدیلی، بدون استفاده می‌ماند که در طرح توسعه این مجتمع احداث صنایع تبدیلی پیش بینی شده است. او با اشاره به تولیدات متنوع و فراوان کشاورزی در مناطق جنوبی کرمان تاکیدکرد: جنوب کرمان ظرفیت حداقل احداث ۱۰ مجتمع دانه بندی و بسته بندی محصول کشاورزی همراه با سردخانه را دارد که بخش خصوصی باید به آن ورود کند. نماینده مردم جیرفت‌وعنبرآباد در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: وجود آزمایشگاه مرجع برای محصولات کشاورزی یکی از ضروریات صادرات این محصولات است که تا سال گذشته در استان کرمان چنین آزمایشگاهی نداشتیم، اما درحال حاضر یک آزمایشگاه در دانشگاه آزادکرمان راه‌اندازی شده است و در سال آینده یکی از مجهزترین آزمایشگاه‌های محصولات کشاورزی توسط بخش خصوصی در جیرفت احداث می‌شود.

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1445

نماینده مردم جیرفت وعنبرآباد : طرح شناسه‌دار کردن محصولات کشاورزی با موفقیت در جنوب اجرا شد

نماینده مردم جیرفت وعنبرآباد و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: طی ۲ سال گذشته طرح شناسه دار کردن محصولات کشاورزی برای نخستین مرتبه در جنوب کرمان اجرا که با موفقیت همراه بود و الگویی برای سایر نقاط کشور شده است.

ذبیح الله اعظمی افزود: در این طرح به هر محصول یک کد و شناسه تعلق می‌گیرد که مشخصات آن محصول، نظیر تولید کننده و محل تولید کاملا مشخص و قابل شناسایی است.

او بیان‌کرد: تکمیل زنجیره تولید تا فروش محصولات کشاورزی برای مصرف کننده داخلی و همچنین صادرات به خارج از کشور بسیار اهمیت دارد و هنوز ما در درجه بندی، بسته‌بندی و تجاری ساز محصولات کشاورزی به ویژه در منطقه جنوب کرمان مشکل داریم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه‌داد: البته از حدود ۱۰سال قبل که راه‌اندازی کشت گلخانه‌ای در جنوب کرمان آغاز شده است، به‌تدریج خطوط دانه‌بندی و بسته‌بندی و هم‌چنین برچسب داشتن محصولات کشاورزی در حال گسترش است.

او اضافه‌کرد: برای همین منظور، پایانه صادراتی جیرفت با محوریت بخش خصوصی قادر است حدود ۱۵۰ هزار تن محصول کشاورزی را در سال برای عرضه و فروش به بازار درجه‌بندی کند و در حال حاضر ۱۰۰ نفر در این مجتمع مشغول به کار هستند که با توسعه آن تا ۲۰۰ نفر اشتغال‌زایی قابل افزایش است.

اعظمی خاطرنشان‌کرد: درحال حاضر محصولی نظیر بادمجان درجه یک جنوب استان کرمان به کشورهای روسیه، چین و عراق صادر می‌شود و بخش دیگری مصرف داخلی دارد، اما قسمتی که باید در محصولاتی نظیر کنسرو استفاده شود، به دلیل نبود صنایع تبدیلی، بدون استفاده می‌ماند که در طرح توسعه این مجتمع احداث صنایع تبدیلی پیش بینی شده است.

او با اشاره به تولیدات متنوع و فراوان کشاورزی در مناطق جنوبی کرمان تاکیدکرد: جنوب کرمان ظرفیت حداقل احداث ۱۰ مجتمع دانه بندی و بسته بندی محصول کشاورزی همراه با سردخانه را دارد که بخش خصوصی باید به آن ورود کند.

نماینده مردم جیرفت‌وعنبرآباد در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: وجود آزمایشگاه مرجع برای محصولات کشاورزی یکی از ضروریات صادرات این محصولات است که تا سال گذشته در استان کرمان چنین آزمایشگاهی نداشتیم، اما درحال حاضر یک آزمایشگاه در دانشگاه آزادکرمان راه‌اندازی شده است و در سال آینده یکی از مجهزترین آزمایشگاه‌های محصولات کشاورزی توسط بخش خصوصی در جیرفت احداث می‌شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 10
  • امروز: 215
  • دیروز: 271
  • هفته: 2,450
  • ماه: 7,603
  • سال: 25,087