همایش سرمایه‌گذاری شهرستان کرمان برگزار می‌شود

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1467

همایش سرمایه‌گذاری  شهرستان کرمان برگزار می‌شود

فرماندار کرمان از برگزاری همایش سرمایه‌گذاری شهرستان کرمان با حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در اواخر فصل بهار در شهر کرمان خبر داد.

علی بابایی در جلسه هماهنگی برگزاری همایش سرمایه‌گذاری شهرستان کرمان با بیان اینکه سرمایه به‌عنوان یکی از مهمترین عوامل تولید، نقش قابل توجهی در رشد و توسعه کشورها ایفا می‌کند، اظهار داشت: کمبود سرمایه عامل محدود کننده تولید و توسعه خواهد بود.

او با اشاره به اینکه هنر مدیریت دولتی و برنامه‌ریزان توسعه کشور آن است که بتوانند از طریق تعریف زمینه‌های جذاب برای سرمایه‌گذاری و فراهم آوردن بسترهای قانونی و قراردادهای حقوقی مناسب، زمینه سرمایه‌گذاری را افزایش داده و از فرار سرمایه از کشور جلوگیری کنند، افزود: توسعه پایدار توسعه‌ای است که نیازهای حال حاضر را بدون اینکه توانایی نسل‌های آینده در تأمین نیازهای خود را به خطر بیندازد، تامین کند.

فرماندار کرمان با بیان اینکه تنها راه برون‌رفت از بحران اقتصادی، رشد تولید و مهمترین مسیر در رشد تولید سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است، گفت: در این راستا از ابتدای سال برنامه جذب سرمایه در شهرستان کرمان کلید خورده و طی جلسات و نشست‌های تخصصی با ائمه جمعه، شوراها، شهرداران و سایر مدیران محلی و استانی کار به پیش رفته است.

او با اشاره به اینکه ایجاد هم‌افزایی بین مدیران و ائمه جمعه و رسیدن به یک توافق جمعی با موضوع نیاز مبرم و فوری کشور و شهرستان به جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی مهمترین گام در تحقق توسعه شهرستان است، ادامه داد: به همین منظور کارگاه تخصصی ۱۲ ساعته با موضوع آموزش سرمایه گذاری دهم اردیبهشت ماه در فرمانداری کرمان برگزار و طبق نظرسنجی به‌عمل آمده مورد رضایت بالای مسئولین شرکت کننده واقع شده است.

بابایی با بیان اینکه با توجه به اوضاع اقتصادی ناشی از تحریم‌ها که در حال حاضر بر کشور ما سایه افکنده، با بودجه‌های محدود دولتی نمی‌توان انتظار تحقق اشتغال و تولید متناسب با ظرفیت شهرستان کرمان را داشته باشیم، ابراز داشت: در این شرایط چاره‌ای جز جذب سرمایه‌هایی که از استان خارج شده، یا در بخش غیر تولیدی جذب می‌شود، نداریم.

او بیان‌کرد: صنایع تبدیلی بخش کشاورزی به‌ویژه در کالاهایی مانند سیر شهداد و سایر محصولات گرانبهای کشاورزی که سود آن به جیب دلالان می‌رود، تا بناهای تاریخی رها شده، از نمونه‌های این فرصت‌ها هستند.

بابایی با اشاره به پروژه‌های کلان سرمایه‌گذاری شهرستان از قبیل سلول‌های خورشیدی ماهان، لاستیک‌های فوق‌سنگین و … اظهارداشت: از هم اکنون باید جهت تربیت نیروهای متخصص مورد نیاز این پروژه‌ها گام برداریم و این فرصت استثنایی اشتغال را برای جوانان کرمان تثبیت کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 65
  • امروز: 26
  • دیروز: 346
  • هفته: 1,504
  • ماه: 7,899
  • سال: 26,765